John Doe - Release

Send inn dokumentasjon og du slipper mva, men du blir belastet ca 340,- i fortollingsgebyr som du ikke kommer unna :slight_smile:

1 Like

Jeg kjøpte direkte fra John utenom slipp og måtte ut med 310 eller 340kr. Orket ikke krangle selv om jeg sendte inn dokumenter på forhånd. Men du skal ikke måtte betale.

1 Like

Fikk også 341kr i forttollingsgebyr etter å ha sendt inn dokumentasjon. Begrunnelsen er at de må ta betalt for å finne ut om dette er kunst og skal være fritatt for mva (selv om dette er en jobb de gjør særdeles dårlig).

1 Like

Takk for info! 340’ish skal jeg bok overleve :grinning_face_with_smiling_eyes:

Takk! Leste den, men den var sååå lang og innvikla :crazy_face::see_no_evil:

2 Likes

Meg igjen :see_no_evil: Hentet printet nå, men måtte betale 538 kr for å hente det ut :persevere: Kan jeg klage eller er dette riktig?

Ja , du har betalt mva ser det ut til . Klag .

1 Like

Send all informasjonen til tollvesenet, de som tar seg av disse klagene.

1 Like

Du vill dog kun få disse 300kr i mva tilbake fra tollvesenter, de 158kr har posten tatt i gebyr :wink:

Good luck

Men når man har fått medhold hos tollvesenet kan man få de 158 tilbake fra posten senere. Men det er mulig de vil krangle på det.
Sikkert ikke verdt bryderiet, noe de sikkert satser på at de fleste tenker.

1 Like

Sist jeg snakket med posten om de “158” sa de at disse uannsett måtte betales, usvhengig av moms-refusjon. Blandt annet til betale postens lagring av pakken under tollbehandlingen. FML

Posten generelt er vel elendige på sånt. Men har fått refundert slike kostnader fra Fedex tidligere etter samme prosess med tollvesenet.

Ikke Supernova, men et annet trykk med opplag på 100 kjøpt direkte fra hjemmesiden til kunstner. 158 i fortollingsgebyr, og 178 i utlagt mva. Der er de kjappe med å kreve inn.

Men en julegave jeg sendte 19. desember fra Stavanger til Bergen. Den kom fram i går…:man_facepalming:t4:

1 Like

Noen som har hentet fra innramming og har lyst til å dele resultatet?

Er interessert i å kjøpe dette. Alle editions er interessante.

Nytt slipp fra John Doe i morgen:

https://buyjohndoe.com/kitchen/

Syns flere av variantene er pene, og alle virker å være HF. Prisen er heller ikke til å bli skremt av.

4 Likes

Her må jeg være rask! Er på jakt etter en fra John Doe

2 Likes

Jeg skal selv jakte! Setter stor pris på om noen vil hjelpe meg! Alle versjoner er av interesse :slight_smile:

Det er kl 16? Kan ta en for fellesskapet jeg👍

Samme her, kunne godt tenkt meg en av disse🤤