Joy - Rainy day kid

Første innlegget mitt her faktisk, men fast leser. Jeg har en utgave av Joy sin Rainy Day Kid i petroleums- utgaven (x/10). Jeg lurte på hva dere tror er markedsprisen på denne for tiden. Jeg har ikke tenkt å selge med det første, men jeg kan ikke se prisen har blitt diskutert her før.

Solgte et eksemplar av denne på auksjon for 1,5år siden, gikk for 6k… Siden dette var til veldedighet, så er kanskje prisen litt høyere enn hva den ville gått for ved privat salg…

Nå er jo dette en stund siden, så kan jo være ting har forandret seg.

http://www.biddingowl.com/Auction/item-detail.cfm?auctionID=6736&ItemID=221688&viewType=1&style=1&font=2&catName=Antiques%20and%20Art

Joy står ikke noe sterkere i markedet nå enn da mener jeg. Så rundt 5k for denne.

1 Like

Det var nylig en annonse på finn.no der den lå ute til 24k, og den ble satt som “solgt” på to dager. Det var også en auksjon i Bergen av den vanlige utgaven på 100 stk i våres, da gikk den for 13.500kr tror jeg det var…

Prisene du liste opp her, virker for meg som helt totalt urealistisk.
Hvorfor spør du om pris her, når du allerede vet hva de blir solgt for?

1 Like

Det stemmer at for 2 dager siden var det en på kunstveggens facebook side som la denne ut for 24k. Samme på finn.no. Vedkommende fikk hint om at dette var overpris deluxe. Bla annet med grunnlaget fra eco moyo auksjonen.Selger fjernet begge annonsene. Fishy …

Skjønner, spør for å høre hva dere synes

Rett skal være rett, den gikk for £590, som på det tidspunktet var over 7300 kr.

Kan bekrefte at det ble solgt et innrammet Rainy Day Kid hovedopplag på auksjon i regi av Gategalleriet for kr. 12.000 i Juni.

Undertegnede er innehaver av Gategalleriet. Gategalleriet er forhandler av Joy

Kjøper både main og petroi-utgaven for 5000 når som helst. Kunstveggen har ikke omfavnet den nye generasjonen gatekunstnere fra Bergen, men Joy er en av hovedgrunnene til at undertegnede har kunnet si opp fast jobb og livnære seg 100% av galleridrift.

Det blir selvfølgelig vanskelig for meg som forhandler av Joy å beholde troverdighet når man skal diskutere Joy sin posisjon i markedet, men føler likevel at du uttaler deg på tynt grunnlag når du mener at Joy ikke står sterkere i markedet nå enn januar 2016.

Undertegnede er innehaver av Gategalleriet. Gategalleriet er forhandler av Joy

3 Likes

Siden du livnærer deg på Joy, kan vel du svare trådstarter på spørsmålet sitt?

Jeg har allerede gitt objektive uttalelser ang pris. Begynner jeg å synse blir det bare feil, men som sagt; selger noen RDK for 5000 kr så kjøper jeg gjerne.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Emnet kan ikke lenger svares på.