Kan jeg aller høfligst få lov til å spørre om en ting?

Smak er forskjellig, det selges masse svindyr samtidskunst som jeg aldri selv ville ha hatt på veggen.

I stedet for å kritisere hva du ikke liker, har du noen eksempler på kunst du selv mener er bra? :slight_smile:

1 Like

Banksy har da slett ikke snudd opp ned på etablissementet, han har understreket det. Ingen er mer politisk korrekt enn ham. Han er venstresidens Trump.

Skulle presisert, kunstestablisjementet. Måten han distribuerer kunst på. Det er ikke mine ord, men galleriene selv.
Ellers tror jeg ikke Banksy behøver at jeg forsvarer videre, han greier seg selv :grin:

Hvor var utstillingen?

Jeg prøver å orientere meg i samtidskunsten, men syns det er vanskelig. Et bilde jeg gjerne skulle hatt på veggen er Ida Ekblads Political song for Jessica Simpson to sing.

1 Like

Flott bilde det, håper du får tak i ett😊

Om det er god kunst tørr jeg ikke si, men når markedsverdien er 5millioner+ på den veggen så må det iallefall være noe som fenger med disse trykkene (husker ikke om alle var signerte men tar utgangspunkt i det i mitt prisestimat)

For min del, så går man igjennom en del faser som kunstsamler gjennom årene… Man starter med trykk, får smaken for mindre verk eller skisser, selger unna et par trykk for større originaler og roer ned etter 3-4 intense år hvor man bruker for mye penger på kunst. Man har da høvlet over trykk samlingen for mange ganger for dyre kjøp… men man har alltid noe i mappene som bygger seg opp som er enklere å ofre enn det som henger på veggene…

Er og skal være vanskelig å få tak i originaler (god kunst)… Det skal koste og det er en del av jakta… er du ikke villig til å ofre noe for verket… så er det nok ikke verd pengene i utgangspunktet… Men… Jeg tror og håper 2018 :grinning: blir et mer givende år enn 2017 & 2016 :sleeping: som har vært gørr kjedelig imo… :sweat_smile:

8 Likes

Her er mulighet til å avslutte året med et skikkelig smell! :grinning:

Martin Whatson & SNIK lerreter for salg.
Ingen pris i annonsen, selger holder til i Oslo.
Link: https://www.finn.no/111060745

Når selgeren blir så lei seg av bare å vurdere salg, tør jeg ikke tenke på reaksjonen om han/hun faktisk MÅ selge. Nei, her er det best og ikke kjøpe.

2 Likes

Har et likt lerret som det siste bildet i annonsen. Ikke sett det for salg på Finn før.

Med tanke på den sparsomme informasjonen som oppgis er kanskje ikke selger så interessert i å selge heller? Hehe

1 Like

Souls Apart versjonen? Den finnes der vel kun 6 stk + A/P versjoner, så er nok en sjelden mulighet dette ja!

Ja, Souls Apart. Stemmer at det er 6stk av denne. Whatson hadde vel 3 og Snik hadde vel 3 av disse i utgangspunktet.

1 Like