Kjenner alle hverandre?

Som forholdsvis ny på Kunstveggen og “i miljøet”, har jeg merket meg at svært mange kjenner hverandre. Flere er venner på Facebook og mange følger hverandre på Instagram.

Har dere blitt kjent med hverandre gjennom kunsten, eller har dere vært kompiser alltid?

Det slo meg nemlig at ingen av mine nære venner bryr seg døyten om kunst, og de jeg har handlet av så langt har ikke addet meg på Facebook. :smile:

Og det er alltid noen som har en kompis som kjenner noen som skal selge noe.

Så … hvordan har dere blitt kjent? Hvem er din beste forum-venn? :smile:

Vi har nå hvertfall hatt mange prater for en del år siden i friminuttene mine :smile:

Hehe. Det er sant. Men hvordan kjenner du de andre? Alle vet jo hvem gletak er. :slight_smile:

Ålesunder, bosatt i Oslo. Kjenner kun en av de mange her inne. Såvidt jeg vet da.

2 Likes

Ingen som har fortalt deg om kunstlogen, der vi møtes og utfører hemmelige ritualer?

1 Like

Haha. Nei. Men noe sier meg at det finnes noe sånt. Jeg må bare ofre en sau eller noe for å bli godtatt.

Hadde det bare vært så enkelt :slight_smile:
Har blitt litt kjent med et par stk men er ikke stort mer enn det.

Bardufoss her og kjenner ingen men har handlet med mange :slight_smile: Blir litt som en jeg kjøpte gull av i midt østen en gang sa : Mr olsen you never be my best friend, but i think you can be my best customer :slight_smile: . Har litt av samme problemet med venner som ikke bryr seg om kunst. Men ryktet om bildene har spredt seg så det blir litt private visninger og salg . Det merkelige er at ingen galleri i troms har noe street art men flere begynne og merke etterspørsel . Får stadig tlf om ting kan skaffes og prøver hjelpe men har ikke tid til mer en det private.

For min del er det snakk om folk jeg er blitt kjent med igjennom kunsten. Noen er blitt venner, men de fleste er bekjente man er på hils med. Man treffer en del mennesker når man kjøper og selger kunst og for min del er kjekt å kunne snakke litt kunst og høre hva andre har og synes om de forskjellige verkene. Så blir jo man også kjent med de forskjellige brukernavnene her inne og legger merke til hva de gjør. Jeg tror det egentlig handler om at miljøet ikke er så stort.

@Bakart, daglig kommer der ny KV medlemmer, og som vi merker sprer budskapet/interessen seg. Men som flere her sier, vi har en felles interesse/nisje, som vi brenner for! Flere vil nok danne “vennskap” etterhvert, og noen har nok gjort det allerede. Plutselig kommer det en ildsjel, og lager et KV - event, med salg og kjøp (utstilling) av kunst - direkte fra kunstnerne selv (hint) Så får alle disse “aliasene” et ansikt og. Vi er nordmenn, og litt trege på sosialiserings-fronten. Bak alle “maskene” på KV tror jeg du finner et vidt spekter av type folk. Selv er jeg 3 barns far med en vakker kone (kanskje hun ser på), men har heller ikke i min omgangskrets for mange kunstinteresserte. Om min omgangskrets lurer på noe innenfor “nisjen” så ringer de meg, og tlf kommer oftere og oftere. @Frankvidar, hva venter du på, Tromsø er jo en perfekt by å lage et galleri - tror det bor en grunder i deg :wink: Bardufoss - “gammel” infanterist, og glad i Mauken - fjellet (KPA)… hehe.

Kjenner en del, men langt fra alle… Alltid hyggelig å treffe andre likesinnede “gærninger” in real life :smiley:

2 Likes