Kunst i offentlig rom - hvilke oppdagelse har du gjort?

Jeg jobber med en app fra OBOS som heter Nabohjelp, og i versjonen vi lanserte i dag har vi tatt første skritt på veien mot å også kunne vise frem ulike “perler” i nabolaget. Så langt er dette lagt opp veldig enkelt, med et kart, et hjerte som viser at det er et sted, også en egen post med litt info. På sikt skal det både komme mye mer, og det skal bli mulig å filtrere hva man ønsker å se i kartet etc. Tanken er da feks at man skal kunne legge opp til en “guidet street-art tur” gjennom appen. Så langt har jeg lagt inn en god del veggmalerier fra Oslo, og jobber med å legge inn flere. Så jeg vil både anbefale dere å laste ned og ta i bruk appen (gratis og åpen for alle), men også høre med dere om dere kunne tenke dere å bidra med bilder og informasjon og street-art i deres nabolag? Hvis ja, send meg en DM så tar vi det videre derifra! Vedlagt ligger noen bilder av hvordan det ser ut i appen i dag!

P.S. Appen kan også brukes til sitt originale formål, en enkel kanal for å spørre eller tilby hjelp i nabolaget. Alle trenger ikke eie alt;)

13 Likes

Bilferie. Fredrikstad. Martin Whatson.


Borås. Bordalo Il og Tristan Eaton.

5 Likes

5 Likes

Whatson på Gjøvik.

4 Likes

Siden Tristan Eaton ble til Kobra streetart på det første innlegget, og jeg ikke får redigert…:grimacing: Her er det riktige bildet.

2 Likes

Kan dere ikke legge til en funksjon slik som i google maps hvor brukere kan legge til ting/steder etc. selv? :slight_smile:

3 Likes

Det kommer i en senere versjon (i løpet av høsten), men før den tid ønsker vi å få til en kuratert oversikt! Tar btw gjerne i mot alle mulige tips til forbedringer!

Da er Conor ferdig med veggen sin i løpet av dagen. Han reiser til London i morgen. Fikk pratet med ham
i dag. Veldig hyggelig fyr :blush:

11 Likes

Min far skulle ta bilde av den flotte skuten Norge i Henningsvær. Båten er for de som ikke vet kongefamilien sin båt. Lite visste han hva han fikk med på bilde i dag;

15 Likes

Grand Hotel, Oslo

2 Likes

Danmarksplass er blitt den nye plassen for matopplevelser i Bergen. På vei til middag kom jeg over denne

11 Likes

Marit Victoria Wulff Andreassen - Blomstring - 2018 - Harstad Skole.

5 Likes

På hotel i Drammen. Inne på pissoaren henger denne her

11 Likes

Ikkje i offentlig rom, men dette er vel litt innafor? :wink:
Spol fram til 1:45

8 Likes

Godt observert!

1 Like

6 Likes

MW Loddefjord edition❤️

10 Likes

Haha! Fantastisk

Ikke akkurat offentlig, men Ryan Hewett sin ‘African Child’ henger på Nami Sushi & Vinbar som åpner i dag (beklager skamløs promotering :sweat::confounded:)

13 Likes

En Pichiavo jeg kom over da jeg var i Montreal for et års tid siden

11 Likes