Kunst og pils Kr.himmelfartsdag (10.05.18)

Jeg foreslo i en annen tråd her og drikke noen øl i galleriet neste uke. Så da setter jeg opp benker torsdag fra 18.00 så håper jeg noen tar turen innom. Blir det suksess håper jeg vi kan gjøre det litt oftere.

Ta med noen pils, kom innom og snakk kunst.

Galleri Golsa
Waldemar Thranes gt 84C
0175 Oslo

18 Likes

Den gule osten stiller :sunglasses:

3 Likes

Pils er alltid hyggelig så det er jeg med på :+1:t3:

3 Likes

Jeg satser også på å komme en tur!

3 Likes

Jeg kommer nok med selskap. Selskap som også interesserer seg for kunst. Både faglig og for å kanskje åpne horisonten for sin egen del. Så da kan vi fort bli en fin liten gjeng. Håper flere fra kunstveggen tar turen. :slight_smile:

3 Likes

Dette hørtes kos ut. Trist dette er i Oslo og ikke Stavanger :wink:

2 Likes

Torulv stiller også!

2 Likes

Jeg kommer også en tur😀

2 Likes

Hadde det passet bedre skulle jeg tatt turen fra Stavanger😊 Godt initiativ!

2 Likes

Jeg satser på en tur!

3 Likes

Pils og kunstprat er aldri feil. Dessverre er jeg bortreist.

Men i headingen står det skjærtorsdag, og så vidt jeg vet er torsdag 10/5 det vi kaller Kr.himmelfartsdag (dagen da Jesus spratt til værs) og ikke skjærtorsdag (dagen for det siste måltid som markeres i påsken) Beklager å blande inn religionslære på et kunstforum, men rett skal være rett :slight_smile:

2 Likes

hehe, morsomt at ingen her inne har tenkt på det før :joy::joy::joy:
Widerøe har desverre kutta flytilbudet fra det kalde nord og sørover, og det går bare fly hver skuddårsdag. Så dere får kose dere

1 Like

My bad. Fikset nå :grin:

1 Like

Kvalitetsfeil det der Torulv

1 Like

Du får gå på Kr.himmelfartsmesse på torsdag før pils og kunst, så er du tilgitt :joy:

1 Like

Og hvis du velger Oslo Domkirke kan du rette nesa opp i taket og se på et av Nord-Europas største sammenhengende kunstverk malt av Hugo Lous Mohr :slight_smile: Og om du skulle kjede deg mens du venter på nattverden kan du bruke tiden på å lete etter det norske flagget som kunstneren malte inn i taket som en protest mot okkupasjonen av Norge. Nuvel, nå sklei det ut litt her, men klarte ikke dy meg :slight_smile:

6 Likes

Jeg kommer.

1 Like

Hyller tiltaket. Skulle gjerne stukket innom - men befinner meg ikke i Oslo for tiden.

Jeg er med. Tar turen fra Bergen. Så om noe skal ha noe fraktet kan de sende meg DM for nærmere info :slight_smile:

4 Likes