Kunstner som bruker andres foto

Ja, det virker sikkert naivt/tullete.
Men det er jo litt underlig at noen kan bli en kjent kunstner basert på andre sine foto og konseptuelle ideer. Underlig på den måten at det skal lite til av seg selv.

Nok om det.

Jeg er faktisk mer nysjerrig på å se bilder du har tatt. Opererer du kun analogt eller har du noen bilder på nett du kan dele? :slight_smile:

Enig! Kjør auksjon på noe av det du fortsatt har​:+1:t2::smile:

Jeg har digitale kopier fra Nasjonalmuseet i lite format. Men da avslører jeg hvem jeg snakker om. Uansett, det er snakk om mer konseptuelle bilder. Ikke fantastisk vakre foto i seg selv.

Jøss, spesiell sak. :thinking:
Lykke til.

Det er jo ikke merkelig om fotografiene og ideene dine har vært gode :+1: det høres jo ut som om du har vært svært delaktig i denne turen h*ns til suksess. Det som er merkelig for oss andre er at du har tillatt dette, dette er jo ikke noe som skjer over natta. Og enda merkeligere blir det nå om du ønsker å reversere hele greia.

Uansett, jeg er ikke særlig fan av kunstnere (eller andre yrkergrupper for den saks skyld) som tar æren for en annen mans arbeid. Dårlig karma.

Lykke til.

Ja, jeg var delaktig. Men skjønte ikke omfanget. Som jeg har skrevet - vil bare ha tilbake mine bilder, som ble tatt fra meg uten min viten. Det får jeg ikke. Sannsynligvis pga vedkommendes frykt for å bli avslørt.
Som noen skriver - jeg får lære av dette.
Og så får vedkommende leve med sin samvittighet rundt sin egen karriere.

Du får samle sammen de bevisene og underlagene du måtte ha, henvende deg til denne ex vennen og kreve negativene tilbake. Om du finner nok bevis sammen med trussel om avsløring - så tror jeg nok du får negativene tilbake og saken ferdig. Kanskje be om en liten godtgjørelse for arbeidet i samme slengen :slight_smile:

Hva med en kontrakt? Du får negativene tilbake og underskriver i prosessen på at du ikke vil bruke bildene offentlig, ei heller avsløre noen ting. Brudd på kontrakten gjør deg til vedkommendes butler (eventuelt noe mer realistisk).