Kuriosa: AFK Mot Veggen original - 1/1 til salgs

Hei folkens,
Et bilde med en litt spesiell historie dette her. Jeg kvier meg for å selge det, men familien nekter å ha det hengende fremme. Da vil jeg heller at det skal få et godt hjem. Bytte av familie er ikke aktuelt akkurat nå.

Dette er en original av AFK, eneste eksemplar, malt på lerret og spent på blindramme i metall. Målene er 100cm x 140 cm. Det er signert AFK med sjablong på baksiden, hvor det i tillegg er skrevet for hånd «Til WW, all the best for your future endeavours».

Bakgrunnen er som følger: I flere år hadde jeg en blogg som het Mot Veggen, som dokumenterte gatekunst i Bergen. Du finner den fortsatt på motveggen.com. Da jeg la den ned, dukket plutselig dette bildet opp i Strandgaten:

Jeg hadde kontaktinformasjonen til AFK, og spurte om det fantes på lerret også. Han var så grei å lage dette til meg, og jeg fikk det overlevert via BART-kollektivet. Jeg fikk selv strukket det på ramme på Ramme Service i Bergen.

Med andre ord er dette et virkelig stykke bergensk gatekunsthistorie, og jeg er lei for at jeg ikke kan ha det hengende oppe. Samtidig er det for stort til at jeg kan ha det på lager.

Hva tror dere? Er det et marked for dette, eller er det for sært? Jeg hadde tenkt å tilby det for rundt 20 000, men jeg hører gjerne hva dere tenker.

26 Likes

Dette bør få bein å gå på asap.

3 Likes

Dette her burde du aldri selge @Walter_Wehus
Du har fått det i gave fra AFK himself. Lån det bort til en vegg hos noen du kjenner. Du kommer sikkert til å angre bittert om du selger det.

14 Likes

Hehe, takk for velment råd! Jeg har heldigvis huset fullt av gode gatekunst-minner fra Bergen til når nostalgien tar meg. Men ja, det er litt av et bilde.

Hei alle sammen! Nå har jeg snakket med AFK også, og han ville gjerne at deler av salgssummen skal gå til veldedighetsauksjonen Aestetic Prosthetics 3. Så sånn blir det :smile:

13 Likes

Tror dette er VELDIG salgbart til den prisen. Burde gå fort. Mange av AFK sine lerreter går for samme prisen, og har ofte et opplag. Takk for du delte dette

1 Like

Cred.

2 Likes

Kudos! Og tusen hjertelig takk @Walter_Wehus!

Det har kommet et bud på 15 000. Om ingen flere melder seg innen starten av neste uke kan deg være deg går for den prisen!

Denne tråden ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.