Hvordan ville du verdsatt de forskjellige trykkene? Og har ikke akkurat dette blitt sluppet før?
Det har blitt gitt ut før ser jeg. Prøvde å Google det.
Hvis jeg hadde kjøpt settet og ikke skulle beholdt alt
ville jeg delt prisen på 4 for settet. Innramming og frakt ville kommet i tillegg.
Så i ettertid at det ikke var i Oslo, men Kristiansand, da ble det uaktuelt😫 håper du får hjelp til kjøp av noen andre. Prisen er btw 31500 med rammer, 34000 for artglass
Takk! Har fått et par meldinger nå så håper det løser seg
Info fra Galleriet:
19000kr for Settet + 5% for kunstavgift = 19950kr
Innramming med vanlig glass for hele settet: 11000kr
Innramming med Artglass for hele settet: 14000kr
Sort ramme med hvit passepartout.
Mål med innramming: 65 x 85cm
Man kjøper settet og bestemmer innramming. Settet hentes senere på sensommeren/høsten når det er ferdig rammet inn.
Sleipe åler, spør du de om pris, så gir de deg prisen ferdig innrammet. Og svarer ikke når jeg spør om å kjøpe uten ramme.
Det er vel fordi de (angivelig) ikke selger uten ramme? Men dårlig å ikke svare da.
Selges ikke uten ramme og de sender ikke.
Etter mine beregninger gjør de ca 1 000 000 kr i profitt på rammene alene her med kunstglass. Det er smart butikk, og helt greit. De driver ikke veldedighet.
Om det er den rette måten å tjene penger på, altså å ilegge kjøpere tvang om overpriset innramming à 3500kr per stykk (skammelig overpriset i mine øyne, da eg betaler ca 2100kr for innramming av ca denne størrelsen, før rabatt), det kan nok diskuteres. Tiden vil gi oss svaret
Bi-Z bestemmer og om ser muligens mye lengre enn oss her på forumet som sitter med “lupe” og studerer priser fra galleri, innramminger osv. Vi er nok over gjennonsnittet observante og prisbeviste, men det er for meg litt merkelig å påtvinge innramming på 4 så veldig forskjellige motiver bilder.
Hadde trykkene vert solgt stykkevis, hadde det vert annerledes (mer ok) tenker eg.
Skal selv sørover og kikke, muligens kjøpe, så blir gøy å være med på en slik event uansett, så det ser eg fram til!
Hivoghoy
Galleri biz informerte meg om at man heller ikke kan velge innramming, men kun glasstype (vanlig glass eller kunstglass). Samtlige trykk skal i følge dem rammes inn med “sort kube med trestruktur 4cm, pluss passp”.
Jeg syns det er litt spesielt at de først kunngjorde at trykkene skulle selges i kunstmappe, for deretter å pålegge innramming ved kjøp. Jeg syns også det er spesielt at kjøper ikke selv får velge hvordan verkene skal rammes inn. Da er det nok flere som i ettertid må bytte ramme for at de skal passe inn i samlingen/på veggen. Men det er vel god butikk for galleriet å gjøre det slik. Da kan de masseprodusere en enkel type ramme og ta full pris for dette fra samtlige kjøpere, selv om galleriet sparer på kostnadene ved produksjon.
Tja, det er vel kun smart butikk om de selger ut?
Hvis ikke går det vel utover kunstnerne.
Jeg tror det flyr ut dørene, men om det viser seg at de ble for grådige vil jeg tro de fleste synes det er pga prisen for innramming
KC Ortiz — Eyes on the Prize
RELEASING JULY 1 AT 12PM EST
8 Color, Hand-Pulled Screen Print on Mohawk Superfine UltraWhite, 160 lb cover.
Deckled, numbered, and signed by the artist.
Veldig synd at kunstnerne velger å selge kunstverk gjennom gallerier som er helt nazi i forhold til sending og innramming.
Kunstnerne kjenner ikke alltid til galleriet intensjoner før tett på salg også.
Generelt så selger nok disse, men om det er et langsiktig korrekt trekk av galleriet er usikkert i mine øyne.
AARON JOHNSON - PRE-ORDERS OPENING AT 5 PM CET
Aaron Johnson
PRE-ORDERS OPENING AT 5 PM CET
And Sometimes Birds, 2021
Archival pigment print on cotton paper
90 x 73 cm
35 3/8 x 28 3/4 inches
Edition of 40 + 10 APs
Signed and numbered on the front
900 € - Excluding Taxes
__
Sky Blaze with Two Hawks, 2021
75 x 90 cm
29 1/2 x 35 3/8 inches
Edition of 40 + 10 APs
900 € - Excluding Taxes
__
Bluebird Bluebird Bluebird Joy Joy Joy, 2021
90 x 73 cm
35 3/8 x 28 3/4 inches
Edition of 40 + 10 APs
900 € - Excluding Taxes
THE HIVE IS OPEN
THANK YOU FOR JOINING MY NEWSLETTER.
YOU NOW HAVE A DIRECT LINK TO THE HIVE SHOP.
I HAVE CAREFULLY SELECTED SOME OF THE RAREST A/P’S AND 1/1 VARIANTS, FROM PREVIOUSLY SOLD OUT AND UNAVAILABLE PRINTS SPANNING 8 YEARS. THERE IS ALSO SOME ORIGINALS AND A BEE SCULPTURE.
ALESSIO B
"DO NOT CROSS "
GICLEE PRINT WITH 7 COLOUR SCREEN PRINT
ON SOMERSET 300 GSM PAPER.
EDITION OF 100
60 X 60 CM AT £175
RELEASED THURSDAY 1ST JULY
5pm (UK TIME)
ONLINE TO VIEW NOW ON LINK BELOW
https://graffitiprints.myshopify.com/
1/1 UNIQUE HAND PAIINTED VARIANTS
Flere enn meg som ikke kommer inn på hjemmesiden til Louis Massai?