🔷 Lanseringstråd

NEW RELEASE:

Jan Leenders

ONLINE NOW

‘Felt Cute, Might Delete Later’ by Jan Leenders (Belgium)
-3 colour screenprint on 300gsm Somerset Satin Rag paper
-Hand signed and numbered edition of 35
-53cm x 64cm
-Comes with certificate of authenticity
-£80.00 excluding relevant shipping & taxes

View Online

1 Like

Gina Beavers - Painting hearts and Ab-Exers on my lips

€2000
Ed 30
80cm x 81.3cm
15-colour silkscreen on white 2-ply Rising Museum Board with metallic ink and black-spot varnish, uniquely hand-finished by the artist with oil stick.
Release date June 06, 2022

1 Like

Den var ganske grusom… Digget vasen hun gjorde, men et flatt trykk var ikke særlig flatterende.

2 Likes

Noen som skal til London eller som har mulighet til å hjelpe med å få kjøpt dette Shrigley trykket? :slight_smile:

2 Likes

Gavin Turk
Revolving Love (Blue)
Screenprint with embossing
Edition of 60
Sheet size 70 x 70 cm (27 1/2 x 27 1/2 in)
Signed by the artist on the front, numbered on the reverse
Published by Manifold Editions, 2022

Gavin Turk
Revolving Love (Orange)
Screenprint with embossing
Edition of 60
Sheet size 70 x 70 cm (27 1/2 x 27 1/2 in)
Signed by the artist on the front, numbered on the reverse
Published by Manifold Editions,

’The Conquest’ av Harald Austad
60x60 cm, akryl på tre, resin, glitter
Maleriet er en del av The Norwegian Heritage Collection
Tilgjengelig nå hos haraldaustad.com

Harald Austad er en norsk kunstner og musiker med base i Los Angeles. Etter å ha bodd og arbeidet i USA de siste 10 årene ønsket han å lage en ode til hjemlandet. The Norwegian Heritage Collection er en minimalistisk og fargerik hyllest av tradisjonelle symboler, mønstre og bilder, gjenskapt til nye ikoner gjennom en linse av Norge sett fra Amerika.

Verkene er tilgjengelig både som malerier og trykk

Harald Austad beskriver verkene som et samspill mellom kreativitet og logikk hvor minimale former møter maksimale farger.

Etter å ha jobbet med mid-century design for auksjonshuset Lauritz ønsket han å videreføre Space Age og 70-talls design til et moderne nytt uttrykk han kaller The Supergraphics.

Stilen er flat og hard-edge, med abstrakt geometri som bygger videre på ideer fra Verner Panton og Victor Vasarely med inspiration fra Takashi Murakami og Kaws.

Harald Austad er utdannet Kaospilot med bachelor i Kreativitet og Innovasjon. Han lager kunstneriske uttrykk i mange forskjellige felt og er mest kjent som produsent og låtskriver for artister som Karpe Diem, Jarle Bernhoft og OnklP.

Camilla Engström Kommer med et nytt trykk snart

9 Likes

Disse ble fort borte! Brass var borte på ti sekunder :sweat_smile: mens resten ble borte ila 1 minutt :slight_smile: Er FinDac så kjent i Norge?

Var fult mulig å få tak i et eksemplar, sett bort fra brass. Det må ha vært en bot (sterke anklager, i know), de var borte på under 5 sek. Regner med flesteparten av de var solgt på pre-sale.

HF edition på 25 ble fort borte også, røde var utsolgt 18:02 så jeg. Fullt mulig å få tak i ja, men spørsmålet var egentlig markedet i Norge på disse. Jeg likte brass best selv :slight_smile: Men skulle ikke ha noen av disse nå.

Jeg hadde ikke kjøpt FinDac for å flippe. Gruppen på Facebook har flere print tilnærmet kost, noen også under kost. Markedet er relativt lite i Norge. Vet om noen få her inne som har kjøpt flere print av ham (inkludert meg selv). De ligger stort sett lenge ute til salgs på Finn, sett bort fra noen få verk. Har inntrykk av at han er større i UK.

1 Like

Cleon Peterson

The Return

€ 6.000
Edition of 25
Dimensions 30.7cm x 35cm x 11.8cm
Medium Bronze sculpture with aluminum base.
Release date June 20, 2022

The Return, in Aeternum

€ 15.000
Edition of 10
Dimensions 53.6cm x 65.6cm x 21cm
Medium Bronze sculpture with aluminum base.
Release date June 20, 2022

2 Likes

Tenkte ikke på å flippe nei, men liker at det holder en grei verdi om jeg kjøper noe :slight_smile: Har for eksempel noen fra guttestreker som jeg ikke kommer til å tjene penger på, men jeg liker dem jo veldig :grin:

They come with a COA from @realalwaysart with a one year time stamp during which time resale is prohibited.
Postet Findac tidligere i dag. Spørs om det får noe å si for videresalg. Greie trykk, men litt mange versjoner for min smak :slight_smile: Dyr å ramme inn også mtp størrelse.

2 Likes

Hva hindrer noen fra å selge de uavhengig? Ser f. eks at det fra tid til annen legges ut AvantArte sine editions for salg, selv om de har noen års re-sale agreement.

Er vel ikke noe som hindrer i å selge uavhengig. Men han sier det er forbudt å selge før ett år.

Camilla Engström - Fertile Soil

DIMENSIONS 35.5" x 25.5" MEDIUM Archival pigment print on 290 gsm Hahnemuhle hemp paper with hand-torn deckled edge

Edition of 125 + 8APs + 4PPs, 2022
Signed and numbered by the artist on front

Slippes 2. juni men registrer interresse i linken for early access.

Det ser ut til at prisen blir $650

6 Likes

Har opplevd tidligere å få mail av et galleri om å sende dem bilde av verket med nummerering som jeg hadde kjøpt for litt over et år siden fra dem som hadde resale agreement.
Sendte over det og spurte hva dem skulle med det. Det var for å dobbeltsjekke at jeg fortsatt hadde verket. Konsekvensen for å ikke holde avtalen hadde vært å bli bannlyst av galleriet om å få kjøpe flere verk i fremtiden.

2 Likes

Såpass ja!

1 Like

Og likevel velger enkelte å gjøre det🙈 tviler dog på at GP/Fin Dac ringer rundt til sine 240 kunder etter dette slippet og ber om bildebevis. Men noe må vel gjøres for å unngå at flippere får tak i deler av salget.

1 Like