NETTLE GRELLIER - CLAMMY
To register your interest and be notified of the details of this upcoming release, simply fill out the form provided and one of the team will be in touch shortly.
NETTLE GRELLIER - CLAMMY
To register your interest and be notified of the details of this upcoming release, simply fill out the form provided and one of the team will be in touch shortly.
60 lag silketrykk må jo nærmest være en rekord? Helt vanvittig
Hvordan blir det egentlig? Og hva betyr det? Bedre, mer solid, sterkere raskere osv:)
Silketrykk lages av lag med farger, på samme måte som et verk laget med sjablong/stensil.
Teddy Riot til Dolk er feks 3 lag, altså 3 forskjellige farger. Veldig sjeldent å se langt over 10 lag/farger. Vanligvis benytter man seg av halvtoner i motiver med mange farger, for å lure øynene til å blende fargene sammen på avstand. Dette gjøres av praktiske årsaker og for å spare penger.
Som gjør at 60 lag høres helt vanvittig ut, og dette har i tillegg et lag med spot gloss på toppen.
I praksis betyr det at produksjonen av trykket er svært tidkrevende og mye mer kostbar da det må lages opp 60 unike “screens” (Screen print som trykkmetoden heter på engelsk) som også må påføres arkene en etter en. Veldig spent på prisen på dette trykket!
Eksempel på halvtoner på trykk fra Conor Harrington
Trykkeprosessen steg for steg (per farge)
Takk for en fin forklaring @Ulrik!
Med 60 lag, vil ikke dette trykket være mer sårbar for «krakkeleringer» hvis/når det rulles og sendes i tuber?
Ser ikke helt poenget med 60 lag på dette motivet, de fleste detaljerte trykk ligger vel på 23 lag. Da snakker vi jo trykk som kommer ut med svært detaljrike motiver.
Ut fra bildene ser dette trykket kornete og slurvete ut, det er vel slik originalen kanskje også er, men forstår fremdeles ikke poenget for alle disse lagene her (??)
@Tommy_Jensen
Grunnen er vel enkelt at det er 60 forskjellige fargenyanser i motivet og de har valgt å beholde alle i stedet for å redigere motivet med færre farger eller halvtoner.
@Zitcy
Fargene/lagene skal ikke nødvendigvis overlappe, så i teorien skal det ikke være mer utsatt. Der jeg har sett krakkeleringer på trykk er det rett og slett typen trykksverte som har vært problemet.
1000 usignerte trykk for 350 USD (+ 150 USD i frakt) utsolgt på 10 min. Nara´s marked er imponerende.
Da er det vel bare å produsere 1000 til
Solgte ut på cirka ett minutt i følge kunstneren. 170 GBP var en snill pris for trykket. Jeg glemte bort hele greien. Håper noen er på vei til Norge
Jeg prøvde meg men var ikke rask nok. Har vel 8-10 reservasjoner på kortet nå. Hver gang etter check out Sto det out of stock men sto fortsatt som tilgjengelig og man kunne legge den i handlekurven.
Hvis noen har fått kjøpt og skulle angre ønsker jeg gjerne å kjøpe en.
Da stiller jeg meg bak deg i køen
Ser på GP at Murmure kommer med nye print.
Noen her som vet mer om dato/tid? Finner ikke den informasjonen noen sted.
Nick Smith - Jonah and the whale
36 X 38 IN.
ARCHIVAL GICLEE PRINT WITH A SCREEN PRINTED GLOSS VARNISH
EDITION OF 50 + 10 AP’S COA INCLUDED
Er ikke 20% AP i overkant ?