Lotteri 15.11 - Martin Whatson "Girl at the Window"

Ser no at pakken min har blitt fortollet av Posten med beløpet 341kr som skal betalast ved henting. Dette er vel ikkje riktig?

Har prøvd å krangle med posten angående dette. Du betalter for at Posten fortoller og ingen MVA. Altstå de vet det ikke er MVA men de fortoller den for deg uansett derav summen.

So… no luck? :disappointed_relieved:

Gå inn på Posten.no og reserver deg mot postfortolling da slipper du også fortollingsgebyret fra Posten, siden de kun har manuelle systemer og kun i sjeldne tilfeller fanger dette opp. Faktureringssystemet fanger det derimot ikke opp (av ukjent årsak) Man kan ikke reservere seg mot Forenklet tollbehandling, men det skiller ikke systemet på (også av ukjent årsak) Så benytt de smutthullene som finnes :+1:t3:

1 Like

Ser noen noen missliker at trykk havner på annenhåndsmarkedet.

Helt siden første gang jeg så “teaser” av MW sin versjon av Figura en una finestra (Dali) bestemte jeg meg for at dette skal jeg ha. Dessverre, så var jeg ikke en av de heldige som vant, i auksjonen, og da er det jo kjekt et det finnes bilder på annenhåndsmarkedet. Jeg var så heldig at jeg har en kollega som samler på urban art, og som vant bildet. Han hadde ikke tenkt ha det på veggen, men i mappe inntil videre. Jeg har avtalt og kjøpe bilde av han, men selvfølgelig ønsket han "markedspris for bilde, og vi er blitt enige slik at jeg får overta det. Så for min del er annenhåndsmarkedet en god ting i dette tilfelle :slight_smile:

Er det noen som kjenner til historien bak dette MW bildet?
Er jo helt klart at det er Dali bildet som er brukt som underlag, og meg bekjent er det Salvador Dali Fundation som sitter på alle rettigheter og copyrights. Har de på noen måte godkjent dette MW bildet? Hva er egentlig riktig tittel på MW sin versjon- Girl at the window, eller Figure at the window?

Takk for tipset.
Får gjere det til neste gong :smiley:

@oledunk, det ser ut som GP og MW har brukt tittelen Figure at the window oftare enn Girl at the window på sosiale media. Pluss at GP bruker “Figure” på paypal faktura. Så eg vil tru at “figure” er meir riktig enn “girl” men kem veit :stuck_out_tongue:

Han malte denne i Stavanger for tre år siden ifm Nuart Festivalen. Dette er ingen kopi men et eget verk hvor han har hentet inspirasjon fra en annen kunstner og krever dermed ingen godkjenning fra noen.

10 Likes

Fikk mitt i dag! Dette er mitt første print.
Veldig fornøyd! Og veldig glad for at jeg gikk for den originale utgaven isf reverse.
Nå venter jeg bare på tollklareringen av min SNIK som jeg ikke tør å åpne før den er i orden.
Ernest er forhåpentligvis på vei i en tube ganske snart.

2 Likes

Mitt ligger på tollbehandling i Oslo i snart ei veke no :cry:

Mitt kom i Posten. 341 kr i tollbehandlingsgebyr, betalt ved utlevering.
SNIK kom med DHL med en sticker på som sier at den ikke kan åpnes før DHL har gjort tollklareingen.

Må vel ut med same summen ved henting eg også…
Kva slags SNIK kjøpte du deg? :slight_smile:

En turkis Escape. Kjøpte egentlig en oransje på svart bakgrunn, men den forsvant ut av kurven før jeg fikk gjennomført kjøpet.
Sendte en klagemail og da hadde de akkurat fått en avbestilling på en turkis utgave. Som jeg sa ja takk til.
Har akkurat levert Martin til innramming. Med UV glass og resten så kommer det til å koste mere enn printet! :flushed: Med 15% kunstveggrabatt!

Hva er det dere vanligvis betaler for innramming?

Fin den :wink:

1 Like

Kunstveggrabatt?

Mitt og . Eller antar det . Ikke en update siden 20 nov

Vi får 15% hos alle Mester Rammer.

Det er et stort bilde. Listepris på kunstglass i denne størrelsen er vel rundt 4500 - 5500 tenker jeg. Avhengig av hvordan du rammer inn, hvor mange lag med passepatout, hvilken ramme du velger osv. Noe slikt du betalte?

Litt under 4000 med UV/anti reflektivt glass, en passp og ramme.