Lotteri 15.11 - Martin Whatson "Girl at the Window"

Høres helt innafor ut

1 Like

Jeg har aldri hørt om noen som har ventet med å åpne på grunn av det klistremerket. Riv den opp, få flatet ut printet. Bare tull å vente :joy:

5 Likes

Merket viser at sendingen ikke er tollklarert. Det betyr at tolletaten kan komme hjem til meg for å sjekke sendingen. Om den er åpnet så får jeg problemer.
Sjansen for at det skjer er nok mikroskopisk, men den er der.
Bildet forsvinner ikke, så jeg venter.

Litt “off topic” i forhold til trådstarter, og MW trykk :slight_smile:

Jeg har også kjøpt Snik Escape, og fikk en sms fra DHL om at de trengte mer informasjon for tollklarering (selv om trykk er levert på dør).

Regner med det går greit da :slight_smile:

1 Like

Slik DHL praktiserer etter det jeg erfarer. USPS derimot trenger mer informasjon før de kan utlevere sendingen. Så for oss som kaldsvetter når trykkene er i tube, så er vel DHL å foretrekke :slight_smile:

For alt hva gjelder lover, regler, definisjoner, dokumentasjon mva og toll osv vil jeg anbefale denne tråden.

Jeg fikk noen trykk via DHL for et par uker siden. De sendte faktura på mva som jeg sendte i retur.
Fikk faktisk en veldig hyggelig tilbakemelding fra en saksbehandler hvor han hadde selv undersøkt artist, verk, utgiver etc med linker, og kommet til den konklusjonen at dette med all sannsynlighet var en feil av dhl. Han ville derimot ha et bilde av verkene før han krediterte.

Slik service har jeg ikke mottatt av noen av de andre tidligere.
:+1:t3: DHL

4 Likes

Sånn litt på siden, på COA står det «Figure by the window».

Problemet er bare at DHL aldri gir deg beskjed når du kan åpne pakken… :wink:

Har opplevd begge situasjoner. En med melding om at tollbehandling hadde tatt plass (med regning, ikke kunst), og en der ikke noe skjedde.

Jeg hadde en positiv opplevelse i dag hos Tollvesenet. Siden jeg har reservert meg mot Postfortolling (varer med verdi over 3000kr) fikk jeg beskjed fra Posten i går om at jeg måtte til Tollvesenet og fortolle inn trykket fra Graffitiprints og returnere de den ferdig utfylte tollklareringen (RG00157) Jeg troppet opp hos Tollvesenet og la frem dokumentasjonen. Tolleren i luka hadde ikke hørt om at kunst var fritatt MVA så jeg ga henne kortversjonen og Googlet frem regelverket. Hun leste kjapt igjennom og konkluderte med at alt var OK så fylte hun ut dokumentet og fem minutter etterpå var jeg på vei ut dørene og det aller beste av alt de skulle ikke ha seg betalt for tollklareringen, i motsetning til Posten. :tada:

8 Likes

Det hørtes jo fantastisk enkelt ut.
I mellomtiden ligger pakken på vent hos posten?
Vet du om man kan gjøre dette på nett, eller må man på tollkontoret?

Ja, det er enkelt hvis Tollkontoret er nær deg og det ikke er kø. Jeg sjekket først på nett men fant ingen løsning der. Fikk et fint utfylt skjema med ekte blått tollstempel som jeg skannet og sendte til Posten med e-post. Husk å få med referansen til sporingsnummeret på tollskjemaet. Posten sier at tollerklæringen må returneres til Posten senest to dager før returfristen slik at det ser ut som de beregner seg to dager før pakken blir sendt videre fra Oslo.

Det beskriver jo dessverre i klartekst hvor lite fokus de har på dette i tollvesenet, som faktisk er jobben deres. Men bra de er hyggelige om ikke annet :slight_smile:

Hmm, fikk akkurat en mail fra DHL om at «Clearance processing complete», men det er for en sending som kom 27. november.
Det må være min Ernest som har kommet til landet.
Ikke noen info på min SNIK som jeg nå har lurt ut av tuben. Der fulgte det med et COA for nr 11/15 i svart/oransje. Som ikke stemmer, jeg har en turkis utgave. Nummeret stemmer i hvert fall.
Gleder meg til Ernest!

måtte du tollklarere ditt SNIK-Dilk bilde? jeg måtte ut med 2500,-

@Norpimp Hvorfor?

Bare å klage! At worst må du ut med 5% av verdien

Fordi jeg kjøpte 1/1 og da gikk det ikke under vanlige regler fikk jeg beskjed om.

Jeg må bare spørre siden det er første gang . Hva er det jeg skal sende inn?
For å tollbehandle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn:
SENDINGEN ER UNDER BEHANDLING AV POSTEN/BRING
VENNLIGST RETURNER ANKOMSTMELDING OG KOPI AV GODKJENT FORTOLLING (RG00157).
DE HAR RESERVERT DEM MOT POSTFORTOLLING.