Lotteri til veldedig formål. Finnes det en fungerende tjeneste?

Etter å ha flyttet noen ganger i det siste har jeg funnet litt ting jeg ikke vil selge, men heller gi bort. Har prøvd å finne en nettside der jeg kan registrere meg og kjøre et lotteri der inntektene går til et veldedig formål, men har desverre ikke funnet dette enda. Noen som har erfaring med dette eller forslag til hvordan det kan gjøres?

2 Likes

Du har jo en nettside her? :wink:

Konkurransetid!! :smiley:

Selvfølgelig skal den postes her, men hadde vært veldig fint om det fantes en nettside type kickstarter som ordnet alt med innbetalinger og lignende på en ryddig måte.

Tror jeg fant det jeg er ute etter. Røde Kors har en egen innsamlingsportal på nett der det ser ut som at det er enkelt å gi. Tenker at alt hjelper så loddene skal være billige og man kan kjøpe flere lodd. Hva tenker dere er en grei pris for et lodd?

Kommer vel an på hva som skal loddes ut? :wink:

Si at det i utganspunktet er verdier for ca 1500 kr, kanskje jeg slenger på noe mer.

God ide, jeg har også noe som kan loddes bort om du vil ha flere ting i potten?

1 Like

Redd Barna (som aldri stikker fra noen konflikter, inkludert Syria) har også en egen innsamlingsløsning. 50,- pr lodd? Bra tiltak, Gard!

1 Like

Nå er det kanskje ikke like relevant, men mener ebay har en egen funksjon for de som vil selge og gi til veldedighet, det blir da ikke utlodding, men bud. Sånn sett vil nok lodd gi en høyere sum for å gi til veldedighet.