Making a Martyr - AFK (02.04.2018)

Litt “vandalisme” fra en ukjent person + litt rosa tusj fra AFK = ny versjon.

1 Like

Ikke før man får postet bilde av ny versjon, så meldes det fra utskremt vekter at også versjon 2 er borte. Svart nå visstok.
Haha. Sånn går no dagan.

1 Like

Er det AFK som har highlighta ordene, eller vedkommende som “skriblet” på listhaug?

Slik som det vises her så bør iallefall alle forstå det faktiske budskapet med verket!

Sånn ca hendelsesforløp:
En ukjent person med sprayboks har dratt en overraskede kul tag over listhaug.
Deretter har AFK highlightet ordene i bakgrunnen med Rosa.
Til slutt har en ukjent person malt det hele svart.
Om siste ukjente person er samme som første ukjente person vites ikke.
Med tanke på hvor mange som har foreslått å male over dette, ser jeg ikke bort ifra at
det har vært “kø” av krenkede “vandaler”. ^^

Fikk førstesiden også på dag 3. Uansett - denne har blitt godt dokumenteret og har fått mer oppmerksomhet enn noe annet de siste dagene. Spørs nok om du ikke får denne døra billig @GalleriSundgaarden

1 Like

Genialt av AFK.
Deler jeg AFK sitt politiske ståsted, NEI
Ville jeg hatt piecen på veggen, NEI
Men han utfordrer ytringsfriheten som Sylvi har kjempet så hardt for. Han har skap engasjement og debatt i hele Norge, og det har jeg respekt for. Han har fått personer som ikke har noe forhold til StreetArt til og mene noe om det. Rett og slett gjort et stort stykke arbeid for og synliggjøre StreetArt i Norge.
Synd at ikke piecen fikk stå i ro, vi må tåle sterke ytringer i StreetArt, ville vært kjedelig om det kun var små søte barn, hjerter og kosebamser Streetart skal bestå av.
Sylvi burde poste et innlegg på AFK sin side og gi han ros for jobben han har gjort med og sette ytringsfrihet på dagsordenen, og støtte hans rett til og ytre seg. :slight_smile:

13 Likes

Hvis Dolk nå bare sniker seg bort og skraper opp svartmalingen i løpet av natten…

19 Likes

Som jeg skulle sagt det selv!

1 Like

Elsker kunstverket! Må bare få AFK til å ville gi Eidsvoll den ære å vise dette på vegg i galleri :slight_smile:

Vil ikke tro det blir noe problem, dette kommer han nok til å melke for alt det er verdt :money_with_wings:

2 Likes

Med forbehold om å ha stått opp på feil fot:

Melke for det det er verdt?

Star-Wars filmer og superheltfilmer opp og ned i mente, det er melking…

AFK har nettop laget dette verket for 3dager siden, og fått blest rundt dette. Populæriteten øker nok rundt ham/hun og kunstneren får forhåpentligvis mulighet å tjene litt mer, er det melking?

AFK er jo også kjent for å gi vekk store deler av inntjeningen til veldedighet, så syntes det å bruke ordet melke her blir veldig feil!

4 Likes

Såg jo ut som hun (listhaug) var klar for melking der hun hang😂

3 Likes

Ja kanskje det drypper litt på Listhaug sine hjertesaker ved fremtidig salg av dette verket.

Med tanke på publisitet har vel markedsverdi økt på gamle AFK tryk nå?

Er det hevnaksjon mot AFK?

Det er vel ikke egentlig så vanskelig å spekulere i dette… og folk viser totalt mangel på forståelse av kunsten.

Det var altså dette prosjektet som nå er blitt vandalisert;

Nei, dette er nok rusmisbrukere som ikke føler seg inkludert. Det ble nevnt at man hadde jobbet over gamle minnesmerker samt at noen av slagordene ble tatt useriøst. Har ikke problem med å forstå at brukerne ville ha minnesmerkene sine i fred.

3 Likes

Håp og kjærlighet til Strax tunnelen ja…

Det var ikke tapt:

Fred, håp og kjærlighet og sånt med oppløftende ord for å gjøre tunellen til et hyggeligere sted… :wink: :wink: :wink:

Oj så morsom du er.

Politikerne og politiet i Bergen har “ryddet” opp i den såkalt åpne russcenen i Bergen. Resultatet er at miljøet er henvist til et sted som er nokså uhyggelig og uverdig.
Derfor har altså initiavtivtakerne (fra Høyskolen og RØST (tidligere rusmisbrukere) tatt kontakt med AFK for å høre om han vil hjelpe til i et grassrotinitiativ for å gjøre dette skremmende stedet litt mindre kjipt. Dette er altså ikke AFK piecer (bortsett fra en stencil). Feilen her er nok at de ikke har snakket med nok brukere om hvordan man skal gjøre tunnellen til en litt mer levelig plass å oppholde seg. Forhåpentligvis gjør man et nytt forsøk hvor ikke bare tidligere brukere er med, men også de faktiske brukerne.

Å latterliggjøre tiltaket synes jeg bare er latterlig.

1 Like