Making a Martyr - AFK (02.04.2018)

Si at markedsføringen over tid er verdt 5 millioner. Ikke et høyt anslag, hatkampanjen mot de som sendte blomster til Listhaug samlet inn 17 millioner. Hvis studentenes stunt bidro med tiende tilsvarer det en halv million. Så kunstneren og hans støttespillere skylder dem 200 000 kr.

mistenkelig mången bilder her i Roma i samme stil som AFK sin Listhaug, har han vært her og :thinking:

Ser de tagget på veggene før i tiden og :grinning:

3 Likes

Nå er nok ikke disse studentene media/pr eksperter. Så at de kanskje velger å være stille om hvorvidt de har gitt penger til veldedighet behøver ikke å være noe gjennomtenkt strategi.

Uansett blir det jo bare spekulasjon inntil noe offisielt er kommet ut.

TV2 har snakket med en advokat som er ekspert på opphavsrett. Mange interessante vurderinger:

https://www.tv2.no/nyheter/9792900/

Et sitat: "(…) maleriet er et åndsverk, og at det legger føringer på hva andre enn kunstneren selv kan gjøre med det.

Men når et kunstverk er satt opp i det offentlige rom, mister kunstneren kontrollen med den videre spredningen av maleriet.

– Dette innebærer at kunstneren i utgangspunktet ikke kan legge seg opp i den videre spredningen av dette og hvordan dette gjøres, herunder om det skjer med eller uten betaling."

Det har vell ikke vært noe spørsmål om studentene har gjort noe straffbart. Dette er mere et etisk dilemma.

1 Like

Saken tar en ny vending. Følg med på 21 nyhetene på TV2! Bildet vil være mulig å beskue i Gategalleriet.

IMG_20180427_113844|666x499

8 Likes

15 Likes

Så Duus er den “ukjente” kjøperen?

1 Like

Utrolig kult @azidops. Er du åpen i morgen? Jeg er på besøk i byen så kanskje jeg tar en tur innom for å se på og preike litt skit :slight_smile:

2 Likes

Nei, er ikke åpen i morgen. Var meningen at denne skulle komme på fredag, men ble forskjøvet. Har andre avtaler i morgen

1 Like

Da endte det jo godt til slutt.

Nå er det bare og oppfordre alle til og bidra til en god sak:

Ja jeg tok en tur til hjemmesiden din å så du holder stengt. Kanskje jeg får til en liten tur på onsdag. :slight_smile:

Har du noe ide om hvor lenge du vil ha verket i butikken?

Jeg holder åpent i dag kl. 16-18 for dem som ønsker å stikke innom

1 Like

Dette var verdt besøket. Den var mye bedre å se live.

Anbefaler folk å stikke innom Gategalleriet for å beskue denne samt slå an en hyggelig prat. Bare hold godt på lommeboken. Det er mye snacks i sjappen i disse dager :crazy_face:

5 Likes
2 Likes

Stavern Kunsthall. Meget mange hakk penere enn den første!

15 Likes

Fra Gategalleriets instagram tolker eg det som at åpningsbudet på originalversjonen er på 450 000 kr! Dette er fantastiske nyheter mtp saken pengene går til og bevise at kunst med trøkk i kan gjøre en forskjell :slight_smile:

6 Likes

Stort. Gratulerer til AFK for den!

Hei,

Er det noen som har kjøpt printet Making A Martyr og ønsker å selge det / bytte det bort mot annen kunst - ta kontakt via privat melding :slight_smile:

Er på jakt etter trykket til en kollega, som var i politikken med Listhaug som ung.
Maks prisen er per nå satt til 9000kr.
PS: Eg har også en del annen kunst (blandt annet litt snop fra AFK) som nå muligens skal selges, så er det noe spesifikt du ønsker deg, ta kontakt :slight_smile:

Full diskresjon garanteres såklart ved handel, om selger ønsker dette :slight_smile:

1 Like