Mehdi - Sothebys - auksjon

Du skrev: «Når det er snakk om vanlige auksjoner så har man en større kjøpegruppe da også bedrifter er med å by. Det er jo en fin måte å minske beskatning på…»

Da leser jeg at du mener at for andre type auksjoner (altså ikke vanlige auksjoner) og da tenker jeg at også veldedighetsauksjoner faller inn under denne kategorien, har man en mindre kjøpergruppe, siden bedrifter ikke byr fordi de ikke kan minske beskatningen.(??)

Men nå sier du jo 180 grader motsatt, noe som støtter opp om vanlig praksis om at prisene ligger høyere i en veldedighetsauksjoner fordi man utover produktet man kjøper støtter en edel sak.

Vi har nok misforstått hverandre et eller annet sted.

1 Like

Tror nok vi er enige, men at vi misforstår hverandre. Kan nok være jeg forklarte litt kronglete, men jeg tenkte på forskjell mellom private salg og auksjoner også. Ser at jeg ikke skrev det tydelig nok.
Auksjonssalg er jo med på å presse priser opp fordi det er der bedrifter gjerne handler.

Så rangert billigst-dyrest;
Privatsalg
Vanlig auksjon
Veldedighet

Enig? Hehe.

Men auksjonen vedr Mehdis bilde er vel ikke veldedighet. Syns det går bra oppover…

Mehdi fortjener dette! Virkelig undervurdert kunstner.

1 Like

:+1:t3: enig

1 Like

Enig jeg og!

1 Like

Da ble dette verket solgt. 10.000£ plus avgifter. Solid resultat dette!

Wow…ble det såpass ja :smiley:

Det ble solgt for 12500GBP

http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2017/made-in-britain-online-l18163/lot.539.html

er det inkl moms, smusstillegg etc etc, eller kommer alt dette oveni ?

Tror det kommer oppå salgsprisen

Kommer i tillegg til salgsprisen.

12 500 British pounds = 136 960.355 Norwegian kroner

oi, da snakker vi en voksen pris - i mine øyne også en fortjent sådan

Det ble solgt for 10.000GBP plus 25%. Altså 12.500 ink avgfter til Sothebys.

Hva har de siste originalene blitt solgt for da ifra kunstner/agent? På bakgrunn av den info jeg har er ikke dette noe imponerende resultat dessverre, men ganske spot on pris. Ikke mer solid enn det :slight_smile:

Jeg sitter ikke på så mye info her, men tror det er noe rimeligere fra agent. Vet det er solgt noen store verk til ca 150.000 for ikke så alt for lenge siden. Det var ca dobbelt så stort som det som nå ble solgt.