Morten Viskum Tråden // OpenArtMarket 🧩

Er det noen som har tanker om Morten Viskum?:slight_smile:
Det kommer bare et par-tre treff på han her på forumet, og kun som en del av oppramsing av diverse norske kunstnere. Han er vel ikke akkurat i samme kategori som de det skrives mest om her inne, men hadde vært artig å høre hva folket tenker om han, og det han lager. Jeg dumpet borti navnet for en stund siden, sjekket ut det som ligger hos Fineart, og ble såpass interessert at jeg endte med å kjøpe den nye boka hans :slight_smile:
Det er mye snakk her om at man burde gå for originaler hvis man har råd til det, og Viskum har jo noe originaler på papir som ikke er alt for dyrt. Det frister litt, men skal la det modnes litt mer før jeg evnt skulle gå for noe fra han… Det er vel en smule sært, og morbid for de fleste kanskje :joy:

1 Like

Jeg digger det! De små maleriene på papir og glass med musefoster er meget aktuelt å kjøpe seg, syns jeg. :slight_smile:

3 Likes

Morten Viskum står på lista mi over investeringsobjekter, men om du liker verket så sier jeg bare KJØR PÅ! :slight_smile:

Bilder fra Fineart:


Hånden som aldri sluttet å male XV av Morten Viskum

Hånden som aldri sluttet å male IX av Morten Viskum

United Colors of Viskum av Morten Viskum

4 Likes

Hei alle,

Lyttet til denne episoden av Kunstpraten idag, hvor Morten Viskum gjester studio og snakker hovedsakelig om sin samlerkarriere :hugs: WOW!

Noe annet eg fant interessant i episoden er deres (Viskum og to andre" sin nysatsing som de kaller “OpenArtMarket” hvor man allerede nå kan registrerer seg på venteliste om ønskelig. Ble selv nummer 46 på lista står det, uten at eg helt forstår hva det betyr…

Slik eg tolker OpenArtMarket, er det et økonomisk verktøy for å kunne ta del i prisstigning på større og mer kjente/uoppnåelige kunstverk for “meningmann i gata”, men er det noen andre som har hørt om det og kan utdype?

Meldte meg nå opp selv, så får vi se hvor det bærer veien :sweat_smile:

Sammendrag fra nettsiden:

Opening the art market through co-ownership

The art market is notoriously exclusive, making it difficult for many to own a piece of art.
This can be especially true for pieces of art that are rare or expensive, as the market is often dominated by those with significant financial resources.

Co-ownership can help open the art market by making it more accessible to a wider audience. By joining forces with other collectors or investors, you can share in the costs and benefits associated with owning a piece of artwork while still maintaining control over its fate and value.

Co-ownership can also help to preserve artwork by ensuring that it is properly cared for and maintained over time. By working together, collectors can ensure that important historical pieces are not lost or damaged due to negligence or neglect.

When done correctly, co-ownership can be a win-win situation for both collectors and investors alike. Investors may enjoy healthy returns on their investment while collectors have the opportunity to add an important work of art to their collection at a fair price point.

If you’re interested in exploring co-ownership as an option for acquiring artwork, be sure to do your research and work with a reputable dealer or advisor who will walk you through all the details involved in setting up this type of arrangement.

More people can profit when artworks sell.
Co-ownership offers a way for more people to access unique artworks.
Co-ownership allows owners to profit when the artwork sells. It also allows them to spread out the cost of purchasing an artwork over time, making it more affordable for everyone involved.
Co-ownership opens the art market to more people and can help foster creativity and appreciation in society.
Co-ownership makes it possible for people to own a piece of art that they may not be able to afford on their own.
Open Art Market enables co-ownership of art
Open Art Market has developed technology and legal agreements that enable co-ownership of art as an investment object. Those who own art of interest can get some of the money by sharing ownership with others, and still have a piece of the pie when the artwork is eventually sold. Those who want to invest in art are given access to buy shares in art that they would not necessarily have had access to or could afford. Open Art Market makes the art market more transparent and accessible to everyone.

Open Art Market enables co-ownership of art
Open Art Market has developed technology and legal agreements that enable co-ownership of art as an investment object. Those who own art of interest can get some of the money by sharing ownership with others, and still have a piece of the pie when the artwork is eventually sold. Those who want to invest in art are given access to buy shares in art that they would not necessarily have had access to or could afford. Open Art Market makes the art market more transparent and accessible to everyone.

Through co-ownership, the art market can be opened up to more people, making it more inclusive and democratic.

By making the art market more accessible, co-ownership can also help to support artists by providing them with a larger potential market for their work.

Ultimately, co-ownership can help make the art world more diverse and exciting for everyone involved

2 Likes

Blir som en liten kopi av Masterworks, høres det ut som.

Masterworks

1 Like