Newbie ønsker Sandra Chevrier

Hei,
Jeg er nybegynner i kunstverden og har forelska meg helt i Sandra Chevrier sine verk.
Jeg har i den forbindelse noen spørsmål som jeg håper dere erfarne folk kan svare på.

Jeg har vært på finn.no, og sett at det finnes flere typer, herunder trykk, originaler og lerret… Jeg skjønner, og ser av pris, at det er forskjell… Men i ren praksis og verdi - hva vil det egentlig si? Og enkelte står det ikke spesifisert på - hvordan ser/vet jeg forskjell?

Ser også at hun kommer til Norge i 2019. Er det sannsynlig å få kjøpt noe da? Og hva snakker vi av pris?

Som sagt, helt nybegynner i denne verdenen. Men syns det er spennende og ønsker å lære, så vær snille med meg;-)

3 Likes

Hei og velkommen til forumet.
Hvis du liker SC er det det du skal kjøpe. Hun ga tidligere ut en del originalarbeider på papir, men nå er det hovedsakelig trykk. Det finnes også en del lerret å få tak i.
Så må du finne ut om du skal investere eller bare ha bilder av henne på veggen. Hvis det første er det bare ett råd som gjelder og det er kvalitet - å kjøpe det beste og mest ettertraktede lerretet. Dersom det er motivet som er viktigst, så kan du likesågodt kjøpe et trykk.

Riktig pris på trykk er det andre her inne som kan hjelpe deg med.

Når det gjelder SC som investering så vil jeg anbefale deg å være forsiktig. Bruk penger du har råd til å tape (det gjelder all kunst) og ikke forvent at det skal stige i verdi.

4 Likes

Sandra slipper trykk med jevne mellomrom fra denne nettsiden: https://www.galeriecoa.com/collections/sandra-chevrier

Sett deg på mailinglisten og når de slippes så sitt klar og trykk F5, blir som regel utsolgt på minutter.

Det du finner på finn er som regel trykk kjøpt fra samme nettside, men pga. hennes popularitet må du betale en høyere pris second-hand.

Hennes tidligere trykk er har høyere popularitet enn hennes senere, og er dermed dyrere.

Lykke til!

1 Like