Nice Surprise - Gatekunstfestival

9 Likes

Gleder meg til å se hva de får til, har troa :slight_smile:

1 Like

Dette blir bra!

4 Likes

Søknaden fra Nice Surprice. En del kjekke kunstnere som blir nevnt i denne.

6 Likes

Conor Harrington :100::star_struck:

2 Likes

Med “Komafest” som et utgangspunkt, så finnes det jo over middels sjanse for at Irren stiller! Det hadde vert fantastisk, jubileums år for spesifikke verk, så krysser fingrene for et av hans historisk flotte verk fra 2013 epoken :hugs:

2 Likes

Ser veldig bra ut - god søknad også :relaxed: Jeg leste også Nuart’s søknad, og den var også bunnsolid. Håper Nice Surprise rekker ut en hånd til Nuart og ber om råd og tips til hvordan gjøre dette til en best mulig greie. Må jo være mulig å få over noen av ‘Nuart-kunstnerne’ også. Og tror jaggu jeg skal høre med Max om Pejac er lysten på en Stavanger-tur igjen - det hadde jo vært suverent :ok_hand:

Ser at de tre foreslått hovedverkene er:

1. Siloen i slutten av Pedersgata - hadde vært utrolig kult med en av Pøbels fiskere på den!
  2. Ullandhaustårnet - og her håper jeg faktisk folket bak Nice Surprise ombestemmer seg. Det er altfor langt unna sentrum. Fokuser heller på noe mer sentrumsnært (evt noe i Sandnes!)
  3. Kirka i sentrum og videokunst - kan bli bra det.

Håper også på noen svære vegger!

2 Likes

Tror ikke de trenger råd fra den kanten.

De har mer enn nok kompetanse og erfaring selv og i sitt nettverk til å både få gode kunstnere på plass samt å få gjennomført på en effektiv og moderne måte.

Det er mye rart som har skjedd og som ikke kan skrives hjem om i denne prosessen. Dessverre.

Gøy med nye krefter og nye vinklinger :blush:

Litt av greia er jo å få kunsten desentralisert og ut i nye områder - derfor Ullandhaugtårnet.

Når man får 1,5 mill av Stavanger kommune blir det jo umulig å bruke pengene på produksjon av kunst i Sandnes kommune…

Når man leser de to søknadene får man inntrykk av at NS kan nyte godt av råd og hjelp fra Nuart. Om du mener NS er mer kompetent enn Nuart hører jeg gjerne på saklige argumenter rundt det.

Litt synd at du, som tydeligvis har godt med bakgrunn i miljøet, ikke ønsker gjøre kaken større her :metal::man_shrugging: