Nikolai Torgersen (NO)

Hva syntes folk om bildene til Nikolai Torgersen? Selv liker jeg godt dyrebildene hans. :slight_smile:

6 Likes

Str 100x70 originaler på papir.

Takk for tips, likte det godt! Skal følge med på han framover :slightly_smiling_face: Minner meg litt om Sverre Bjertnes og Martin Schreiner (inspirert?) men ser ut til å ligge i et ganske mer behagelig prisleie for originaler! Er vel er stykke opp til de to kvalitetsmessig foreløpig da :innocent: Er vel fort no Bjarne Melgaard inspirert der også?

3 Likes

Mange flotte bilder der! Han skal jeg følge med på videre :slight_smile:

2 Likes

Helt krise på fineart siden idag da. Fikk folk tak i den/de de ville ha? Fikk tak i sebra.

3 Likes

Tror vi skal la Fineart se igjennom alle bestillingene og ordrene før vi tar noe for gitt angående dette slippet her.

2 Likes

Sikkert lurt.

4 Likes

Mange fine dyr, men kommer han ikke med en Jerv også?

11 Likes

Snakket med Fineart nå. De har ikke litt oversikt en gang. IT satt og ryddet opp nå, så de kunne ikke si noe som helst. Her er det mange som kommer til å bli skuffet.

1 Like

Synes de kan sende en fellesmail angående det

Så mange er det vel ikke? Antar at de som aldri klarte å kjøpe noe/gav opp (meg selv inkl), ikke får kjøpt noe. Må evt være at de har oversolgt, men virker ikke på sosiale medier som veldig mange klarte å komme gjennom prosessen før de stod som utsolgt. Helt amatøraften alt sammen.

De skrøt av 10.000 inne på siden samtidig, la oss si at det var 2.000 mennesker inne samtidig som brukte halvannen time hver seg. Da gikk det med 3.000 timer på dette, tilsvarende 4 mnd. Blir for dumt, at det eneste et galleri som omsatte for nesten 50mill i fjor med 6mill i utbytte til eierne, klarer å skrive at de beklager!

Samtidig er det selvfølgelig fantastisk gledelig for emogutt/nikolai torgersen at interessen er så stor, det tror jeg vi alle unner ham

– Flere tusen trykket «kjøp», «kjøp», «kjøp» samtidig. Etter kort tid ble det en propp hos Klarna og hele systemet raste. Alt ble solgt, og oversolgt, og vi hadde mange fortvilte kunder som var usikre på om ordenen deres gikk gjennom, sier gallerisjefen.

Så de har klart å formidle det til Avisa Oslo, men ikke oss kunder. Her burde de jobbe på spreng for å løse opp i problemet i stedet for å skryte av hvor mange som prøvde å kjøpe kunsten. Sitter fortsatt med trukket beløp og ingen avklaring om ordren er bekreftet (regner naturligvis at den ikke er det hos de).

3 Likes

Stemmer, har kontaktet de, men uten svar foreløpig.

Kanskje en ide å for fineart å stress-teste nettsiden på forhånd neste gang…

Går mailer ut nå med at bildene er oversolgt og ordre kansellert.

2 Likes

Betalingen er bokført og har mottatt ordrebekreftelse på e-post etter kjøp. Fikk nå mail om at trykket er oversolgt og ikke kan leveres.

Men…«Fineart og Nikolai vil i januar tilby deg et av bildene fra en ny serie som var tiltenkt utstillingen i mai. Dette vil ikke bli gjort tilgjengelig på markedet. Du står selvfølgelig helt fritt til å velge å kjøpe dette».

Selvfølgelig kjipt å få kansellert, men synes dette var en grei løsning fra Fineart gitt omstendighetene :slight_smile:

5 Likes

Der fikk jeg mailen……
Samme story som @Koffen

Kjøpt, betalt og bekreftet.
Får tilbud om kjøp senere.

2 Likes

Er det noko endring i kva som stod under ordrer på profilen din på Fineart? Stod den til plukk i går?
Har ikkje fått mail endå, så håper kjøpet står, men for min del høyres løysinga deira grei ut. Er kanskje ekstra bittert for dei som ikkje fekk kjøpt noko, då har man på ein måte gått glipp av to slipp på ein gong.

5 Likes

Kjøpte du original eller maleri?

2 Likes

Eg kjøpte trykk.

1 Like