Nikolai Torgersen (NO)

Synd det er så mange som bare kjøper trykk for å legge det ut på finn

1 Like

Men dette gjelder all kunst da. Se på pøbel, Sandra, Whatson, og lignende. Blir litt ekstra torgersen nå i og med det er lansert litt mye i det siste. Men for noen flotte bilder også da!

4 Likes

Er Fineart som bruker sine markedskrefter for å hause han opp. Akkurat som de gjorde med Ma$arati, Jonny Hurts, ol. Første kjøpsalternativet du får presentert er hvem enn de fronter på det aktuelle tidspunktet. “Up n coming”, “en høyaktuell kunstner”, “talentfull”, “neste Munch”, “Nasjonalmuseet snuser på h*n”, “Sveaas har han”, osv. Alle gallerier og auksjonshus med litt makt i markedet gjør dette. Og er for øvrig ikke mye annerledes her inne heller. Vi korer sammen om enhver kunstner vi ønsker å hype. Det er en stor klype “business as usual”. Eksempelvis blåste Sothebys opp Fewocious - en guttunge som året før solgte arbeider på skolen sin for 100 dollar. Straks Sothebys satte sin finger på guttungen solgte han for flere hundre tusen dollar. De har så mye makt i markedet at de kan skape hvem de vil. Tidvis for mye makt imo. Nå forkynner jeg sikkert selvfølgeligheter ut i de små timer, men det er mine “two cents”.

10 Likes

Var vel ganske stor «hype» før Fineart, altså når han hadde utstilling hos Guttestreker?

3 Likes

Godt mulig, men da er det jo bare positivt at et stort galleri som Fineart hiver seg på ballen for å markedsføre han ytterligere med sine ressurser. Emogutt har blitt en quick-buck-artist. Lett å flippe for en rask fortjeneste - tilsynelatende. Ivrige kjøpere har omtrent ikke tid til å henge han opp på veggen før han flyr videre på finn. Business as usual.

2 Likes

Ser at gategalleriet har to trykk til salgs på nettsiden deres av NT, til info bare😊
BL FGL og LLL P

Om du angrer på kjøpet av «Portrait of a bird», så kan jeg løse det problemet for deg.
Betaler ikke noe særlig over kost, ref Finn.
Men det skal få lov til å komme seg opp på veggen og ikke i nok en mappe! :wink:

3 Likes

Tar gjerne en leilighet i Oslo. Betaler ikke noe særlig over kost, har sett dem som ligger på Finn.
Si ifra hvis du har en til salgs, lover at jeg skal bo der og ikke leie ut/selge videre :slight_smile:

11 Likes

Bildet kjøpt til kost. Beklager at dette ble for «dumt» for deg, men det funka for meg :blush:

3 Likes

Selvsagt har du det. :joy: #måhasisteordet

1 Like

115x155cm ferdig innrammet
1/1

40 Likes

Skal være med på at den der er :fire:

4 Likes

Veldig kul innramming. Gratulerer!

2 Likes

Fint. Skal man ha flytende innramming er det fint med smal og litt dyp ramme :+1:

3 Likes

Helt rått! Og for en størrelse👍 Den der gjør ett helt rom!

2 Likes

Takk dere.
Den er helt enorm. Ble blåst av banen når jeg så den live på utstillingen på Gategalleriet.
Uten tvil på topp 3 listen av NT sine kunstverk

1 Like

Hva er deres top 3?

1 Like

Portrait of a bird
Ugle
Bjørn

2 Likes

Har denne på 1.plass. Original med blyant

9 Likes

I call your bluff!:joy:

4 Likes