Nikolai Torgersen (NO)

Hva tror dere om potensialet til Torgersen? Er det bare en hype nå, eller kan han komme opp på Pushwagners popularitet? Hva er det Smoking Gun gikk for 5 år tilbake i tid? 7000? Nå skal folk ha opp mot 30000. Bjarne Melgaard hadde jo også en veldig god periode som gjorde han mer kommersiell via Fineart utstilligner. Men det er vel kun de beste trykkene og originalene som i dag har høy verdi.

2 Likes

Hva står statusen din på Fineart?

Status står som"Til plukk" fortsatt.

1 Like
2 Likes

Først tenkte jeg: “bare en døgnflue” - men det virker ikke slik. Folk holder jo faktisk på kunsten de kjøper fra han. Og mange får jo mer popularitet etter sin død, akkurat som pushwagner. Så kan jo tenkes at Torgersen stiger greit i verdi :slight_smile:

Mottok Untitled (LLL RN) i dag, men oppdaget ett hull i trykket!!!?
Noen andre som har opplevd det samme?

Har selvsagt reklamert på trykket, men syntes det er pussig at Fineart ikke oppdaget dette før det ble pakket og sendt…

1 Like

Ikke hull, men ikke veldig imponert over innpakningen til Fineart… Synes også at der er rart at motivet er plassert så skjevt på papiret. Mye bredere hvitt felt på ene siden enn den andre.

Ellers er farger og bildene smashing :slight_smile:

1 Like

Enig. Det ble kun benyttet silkepapir, det var ikke benyttet kraftpapir og ingenting beskyttet kantene. Pappboksen trykkene ble levert i var ikke i nærheten så robust som tuber man “normalt” gjerne får levert trykk i. Ett “under” at trykkene overlevde postgang.

Når det er sagt så antar jeg at Fineart har mye erfaring med levering gjennom posten, regner med de ville endret rutinene dersom mange trykk ble skadet gjennom postgang.

2 Likes

2 Likes

Nesten litt i overkant modig - tynn pappeske….
Jeg vil trolig kalle det dumdristig, naivt og galematias…. (Ps, ingenting galt med Matias)

1 Like

Til dere som har fått trykkene:

Hvor store er de? Tenker da på papiret
Har de en hvit marg som er bredere enn den andre?

2 Likes

Jeg har målt:
Bredde: 61 cm
Høyde: 81 cm

Venstre marg er større enn høyre på ørnen iallefall, har ikke sjekket sebraen…
Ca: 6,3 cm på venstre og 4,8 på høyre side.

Men dette er jo enkelt å fikse med pasp dersom man ikke skal ramme inn flytende.

2 Likes

Takk @Kamphund
Der satte du i gang helle registeret hos meg…
Absolutt stor forskjell på det hvite feltet på begge langsidene… hvorfor sentrerer man ikke tro? :thinking:

1 Like

Var visst en feil som trykkeren skulle fikse, men ser ikke ut som han har fått gjort det. I hvertfall ikke på alle…
Men kan sentreres med passepartouten ja.

3 Likes

Eg trudde man måtte bestille med innramming, var det ein åpenbar måte å skippe det i bestillinga som eg ikkje fann?
Nokon som har erfaring med korleis dei sender eit innramma bilde?

Reagerte på det samme. Fant fort ut at du kunne velge det vegg i handlekurven. Enda en faktor som gjør hele slippet til en gedigen fadese. På grensen til å lure folk til å kjøpe innramming i tillegg i en stresset situasjon.

10 Likes

Uprofesjonelt av bedriften som antakelig selger mest trykk i Norge ila 1 år… Mildt sagt merkelig… Skaper mye frustrasjon og merarbeid for alle parter.

6 Likes

Mottok skadet trykk fra Fineart. Det var ikke noe papir i endene av rullen for å forhindre støt under forsendelse, så bildet har «slått mot kantene». Jeg sendte klage til Fineart og fikk dette svaret. Noen som har noen tanker om dette?



2 Likes

Klag!!!

Dette er virkelig dårlig kundeservice og helt feil fremstilling av fakta. Selvsagt er dette dårlig håndtverk av FineArt og selvsagt forringer det verdien.

Krev nytt trykk :blush:

10 Likes