Nikolai Torgersen (NO)

Noen som kan si hvilken betydning det vil ha at det er et trykk av maleri?
Ser det står D.G.A, men da må det vel ha blitt digitale endringer på trykket som er forskjell fra maleriet? Eller tar jeg feil?

Det blir vel ikke det samme som trykkene av Munch maleriene?

Vet dere kan svaret på dette :blush:

1 Like

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like

Får man ikke mer Ma$arati vibber? De er vel også representert via samme galleri

1 Like

Hehe, no offence, men Munch og DGA er som å sammenligne en Lada med en Ferrari :wink:

Her står litt info om ulike metoder:
https://www.norske-grafikere.no/norske-grafikere/om-originalgrafikk/#andre-teknikker

5 Likes

Var vel egentlig mest for å høre hva folk tenkte om DGA av et maleri

1 Like

Kjenner ikke til reglene rundt om en D.G.A må være digitalt endret vs maleriet. Printet som er solgt via Fineart i dette tilfellet er etter hva jeg har fått med meg ikke likt det originale bildet NT har malt med samme motiv. Printet har blant annet personer/skjelett i front av motivet som jeg ikke tror er å finne på maleriet.

2 Likes

Tror ikke det er noen regler for D.G.A., men er jo en lettvint måte å printe ut trykk på sammenlignet med eldre og mer anerkjente metoder som er håndtverk i seg selv :slight_smile:

1 Like

Forskjellen på D.G.A. og vanlige fotokopier/giclee er at arbeidet er bearbeidet i større eller mindre grad digitalt. I mine øyne stor forskjell, da en er en reproduksjonsteknikk og en annen er en kunstteknikk. Problemet er at mange kunstnere benytter begrepet D.G.A. for å legitimere verker som i bunn og grunn kun er reproduksjoner

Trekker det tilbake😳

Tilgjengelig igjen nå…

Og utsolgt igjen. Var sånn i går kveld også, kom og gikk.

Og nå tilgjengelig igjen!

1 Like

Hva er poenget med å hele tiden sjekke opp i varer (print) man i utgangspunktet ikke er interessert i? :man_shrugging:t2:

2 Likes

Kanskje noen andre er?

7 Likes

Jeg fikk kjøpt mitt første NT trykk etter tips fra @Spray i denne tråden. Trykket var i utgangspunktet utsolgt, men dukket opp igjen til salgs.

Takket være det tipset fikk jeg kjøpt det til kost og slapp å støtte flipperne på Finn. Fint at vi som medlemmer av forumet kan dele «tips» med hverandre når det dukker opp noe…

16 Likes

Hva var prisen?

1 Like

Litt i overkant av 9K inkl ramme tror jeg det var.

1 Like

Den er tilgjengelig igjen for de som ønsker😄

5 Likes

Skikkelig teaser :joy:

1 Like

Ute på Finn nå :joy::+1: