Noen tips til hva bildet kan hete/hvem er kunstner

Hei,
Kastet et blikk inn et vindu i en blokk i Oslo her om dagen. Kunne selvsagt ikke stå og se inn vinduet til folk, men da jeg gikk forbi så jeg et bildet på veggen der, og det får jeg ikke ut av hodet. Kanskje noen her på veggen kan hjelpe meg med hva bildet heter eller hva det var jeg så? Motivet var av noe som så ut som en liten gutt/jente kledd ut som en superhelt med ett eller annet i høyre hånd stående i en handlevogn. Kunne se ut som barnet var kledd ut om Captain America eller noe.
Noen som skjønner hvilket bildet dette kan ha vært?

Kan det være ett kunstverk fra Andreas Englund?
http://www.onarts.com/artist/andreas-englund

Nei, det var mye «enklere»… har prøvd å lete etter om Banksy har et slikt motiv, men uten å ha funnet det.

Der fant jeg det… Banksy!

3 Likes

Det ser virkelig ikke ut som en Banksy da…

3 Likes

Det er omtrent som kinesisk ginseng… Det selges ca 100 x mer enn hva produksjonen er.

Denne er ikke laget av Banksy og har heller ingen av de karakteristiske trekkene bortsett fra at teknikken er bruk av sjablong.

Tar du et søk på Google vil du finne minst 30 andre kunstnere som det hevdes har laget kunst som krediteres Banksy. Det samme finner du på eBay osv…

1 Like

Tusen takk for svar! Setter veldig pris på det :slight_smile:

Jeg har ikke peil som dere skjønner. Og dette er bare en skjermdump fra noe jeg fant på nettet som jeg mente kunne ligne. Og på dette høyst usikre nettstedet ble en Banksy-merkelapp satt.
Det er vel riktig at Banksy har brukt denne handlevognen som symbol i flere av sine verk ikke sant?

Jeg ble bare hengt opp i motivet og har forsøkt å google meg frem til hvem som har dette “Superhero shopping cart”/ Superhero trolley" eller no motivet. Men forstår da at det trolig ikke er noe Banksy? Finnes det noen offisiell/uoffisiell liste(nettsted) hvor hans verk er oppstilt forresten?

Skulle uansett gjerne visst om det finnes noe originalt verk med dette motivet.

Motivet heter Shopper Hero og er av kunstneren Fake. Reverse image search er nyttig når man skal lete opp slikt, til neste gang :slight_smile:
Ser det ble solgt som trykk i 2012, i et opplag på 20. Ville tatt kontakt med kunstner og spurt, mulig det finnes noe spesialversjoner igjen, eller at det kan lages et lerret eller spesialversjon på bestilling.

Angående Banksy er det mer eller mindre bare hans egen hjemmeside, instagram samt trykkene hans som er gode kilder på hva som faktisk er Banksy. Selv auksjonshusene selger i blant ting under hans navn som ikke er tilknyttet han.

3 Likes

Tusen takk for tilbakemeldingen!!!
Suverent! Satte veldig pris på det😊

God påske

1 Like

Bare hyggelig, god påske :hatching_chick: