Ny fra Tabby - hva synes folket?

Jeg fikk. En unik, og en blå. Kombo-pakken :slight_smile: :birthday:

2 Likes

Du kan melde deg på mail-listen til Tabby, så får du tilgang til pre-release :slight_smile: . Anbefaler alle som liker Tabby å gjøre det, selv om mine egne sjanser synker litt :thumbsup:

4 Likes

Var visst litt sent ute her men fikk ihvertfall kjøpt en grå nå :+1:

1 Like

Det ble minst 6bilder til Norge

5 Likes

Ny spennende TABBY release, denne gangen på hjemmelaget betong. Se video på:

Kan i det minste ikke ta fra mannen at han er kreativ, ja, jeg strekker strikken så langt til å si nyskapende :stuck_out_tongue:

3 Likes

Synes den der var kul. :slight_smile:

Noe om bakgrunnen for det som kommer:

A key part to art on the streets is the wall itself. After several years of experimenting, these concrete panels are the result of wanting to bring a genuine experience of the outdoors to the indoors.
There is a beauty in the randomness of worn and weathered walls that is impossible to translate by simply using paint and a canvas. The unevenness of the surface directly affects the outcome of a stencil and for the first time ever, street art can enter the indoor space without having to be cut directly from a wall.

Virker som han nå går inn i en ny retning og satser All Inn på betong. Det tror jeg er smart…

Hilser i fra Joy og sier velkommen etter. Bortsett fra at Joy sine betongplater faktisk er betongplater. Det har Joy gjort i et par år nå. Usikker på hva Tabby legger i “for first time ever”

Ja, håper flere satser på betong fremover. Da skal mappene mine få kjørt seg.

8 Likes

Å, kom igjen nå. Dette har vært gjort lenge før Tabby og lenge før Joy!

Som du sier lager ikke JOY sine egne plater. Hos TABBY er platene en de av skaperverket :thumbsup:

Helt sikkert, men kan du gi noen eksempler på kunstnere som lager sine egne sementplater (som del av kunstverket)?

Huff, ja jeg kan det, må bare lete litt først.
Det er til og med en gammel trå på BF viet kun til dette temaet og hvordan lage slike ting hjemme på kjøkkenet.

Det var ikke det jeg skrev. Joy støper og lager sine plater selv. Tunge er de og. @bakart sine mapper hadde revnet. Til gjengjeld er de klar for veggen.

Jeg har ikke påstått at Joy var først @Gammel_Erik

1 Like

Ok beklager. Tror uansett det er smart med støpte plater. Som TABBY sier så blir det mer ekte pga tekstur etc. til støp.

Her er alt mulig fra en «kunst»side: https://www.lyon-beton.com/concrete-prints-invite-street-art-at-home/

DIY: http://urbanartassociation.com/thread/140787/canvas-concrete

Har også sett flere eksempler over årene uten at jeg orker å lete dem opp.

Mange takk. Det er bra :slight_smile:

Poenget mitt… gatekunst funker best på mur (eller tre).

Hvem som var først bryr jeg meg ikke så mye om. Påstander om å være først skal en jo være forsiktig med da det finnes mye der ute en kanskje ikke har oversikt over. Motivet i seg selv på betong likte jeg.

Motivet av døden som sitter med en bok “How to be loved”. Artig. For meg sier det mye om dagens samfunn. Hvor jævlig viktig det er for folk å være poppis. Være likt av andre. Mulig min tolkning er helt på tulltur, men det er jo fint med kunst. Alle har sin egen tolkning.

Hvordan tolker du budskapet?

(ja, det er jo ikke noe nytt at Tabby i seg selv skaper diskusjoner her inne… noen hater det han gjør, andre liker det). Jeg er mer opptatt av å se på selve verket. :slight_smile:

1 Like

For min del er det helt motsatt :slight_smile:
Liker å få med meg hva kunstnere gjør og står for over tid og så skaffe meg et representativt verk fra vedkommende.

1 Like

Døden følger seg nok litt utenfor… og vil som alle andre… være som alle andre. Bra motiv og ett av Tabbys beste etter min mening.

Selv liker jeg best “wonder years” og “heart attack”, med anti-krig → kjærlighet tema, noe som aldri går av mote.

1 Like