Ny Pejac release - Desprestigio

Mer info her:
http://www.pejac.es/desprestigio#desprestigio1

Edition of 30
35 x 13 x 9,7 cm cm (13.78 x 5.11 x 3.81 inches)
Hand painted mixed media sculpture inside a PET bottle mounted on beech wooden base.
Signed and numbered by the artist
Includes Certificate of Authenticity
2.600€ (10% vat, packing and shipping not included)

2 Likes

Første Pejac jeg vil kjøpe selv. Selv om det blir å tro på julenissen å tro man får tak i dette.

Pejac <3

Dette her er jo helt rått. Budskapet er jo brutalt og ekte. Dessverre. Og dessverre har ikke jeg 28k på lur. Klarte å bulke bilen I dag også.

F#"&¤"# steike I H¤#"#¤&"¤#%

Lykke til dere som prøver å gå for dette. Det passer jo på mange måter fint inn med Wound om det skulle henge I nærheten.

Ja og på denne skal han selvfølgelig ha lotteri!!! Hmmmffrrr. Håper det blir det på neste print-release også!!!

Det frister noe helt sykt å melde seg på dette lotteriet. Er det andre som tenker det samme?

1 Like

Jeg tar gjerne ‘påmeldingshjelp’ på denne om noen føler for å hjelpe litt :slight_smile:

Jeg syns det er en spennende skulptur, med et sterkt og aktuelt budskap. Men er nok noe jeg kunne tenkt meg å se feks i et museum, ikke hver dag hjemme.

Og jeg har ikke råd uansett :slight_smile:

Yuup.
Påmelding registrert :blush:
Liker godt budskapet på denne og skal nok finne en passende plass om denne dukker opp. I overkant dyr, men det problemet tar jeg etterpå :sunglasses:

3 Likes

Kan gjerne prøve om du vil :slight_smile:

1 Like

Hvordan er dette mer enn en illustrasjon av en god ide? Skip i en flaske, oljesøl, skipet(?) og flasken laget av plast som delvis er laget av olje. Alt på en sokkel av drivved. Velment og politisk korrekt, men for meg stanser det der. Fasiten er på en måte gitt og tolkningsrommet som jeg forbinder med kunst er fraværende.

Ikke at det er noe galt med illustrasjoner.

Hvordan er det en illustrasjon på en god ide?

Er enig at den ikke gir så mye rom for all slags tolkning, men må all kunst være abstrakt og «flytende”?

1 Like

Du svarer med to spørsmål, og det er der jeg er foreløpig også, angående denne skulpturen. Spørrende.

Nå er det deg jeg stiller spørsmålene på bakgrunn av dine utsagn. Så du kan gjerne si jeg svarer med to spørsmål, men spørsmålene er rettet mot deg. Og så klart. Du trenger ikke svare, men det hadde jo vært interessant å høre hva som får deg til å mene dette er mer en illustrasjon enn en skulptur. Og hvorfor kunst må ha dype meninger eller budskap for at det skal kunne være, ja kunst?. For åpenbart synes ikke du at denne skulpturen er abstrakt nok, eller at fasiten er for fastlåst til at du anser det for kunst.

En illustrasjon er et bilde som skal visualisere eller anskueliggjøre et budskap eller en idé. Vanligvis vil det si en tegning eller et fotografi som skal forklare, pynte eller tolke et tekstinnhold. Illustrasjoner er viktige virkemidler i visuell kommunikasjon.

Slik jeg leser det oppfatter du verket som mer en illustrasjon av en ide enn faktisk et kunstverk. Den oppfatningen forsterker du med å avslutte med;

Jeg har beskrevet kort hva jeg mener med at dette er en illustrasjon. Du sier deg enig i at skulpturen ikke gir mye rom for tolkning og siterer Wikipedias definisjon av illustrasjon. Slik jeg leser deg er vi enige.

Nei vi er ikke enig :slight_smile:

Veldig kult at han kjører 6 timer oppgjør. Gjør det mye mer krevende for folk med mange lodd.

Også blir det jo tidenes brudulje i heimen om jeg skulle vinne og fruen finner ut at dette var en ting jeg synes det er fornuftig å trekke av fleksilånet på. Den tid den sorg.

5 Likes

Haha jeg vurderer det samme!

Selv hadde jeg håpet på et opplag av Ahab som skulptur eller trykk. Den er rå.

Lykke til til de som prøver seg!

1 Like

Enig, den er også veldig kul. Derfor forstår jeg ikke hvorfor Pejac sier dette er den første skulpturen han lager… men shit au. Details. Jeg prøver.

Over 1000 registreringer til lotteriet. Sjansene er med andre ord ikke stor for å stikke av med en skulptur :sunglasses:

Svaret får vi i morgen. Lykke til folkens

5 Likes