Ny Pøbel release

Hva syntes dere?

1 Like

Kjedelig. Skal det være en kommentar på feministbevegelsen?

1 Like

Mange måter å tolke dette på. Hvis man ikke kommer seg videre fra feministbevegelsen er det sikkert best å holde seg til Martin Whatson - der er det lite nok budskap :slight_smile:

Liker at Pøbel fremdeles manøvrerer i den litt “mørke” materien.

2 Likes

Ahh – Endelig noe givende. Pent og provoserende motiv :mute:

1 Like

Jeg ser en trist vaskehjelp som lukter på blomstene og fantaserer om et mer fargerikt liv. Synes ikke det var noe særlig provoserende eller givende, men det er uten tvil bra utført og et pent bilde. Er det noe jeg ikke ser? En kritikk av au pair ordningen? mental helse? Tror ikke man skal lese for mye inn i dette bildet.

2 Likes

Jeg bare spør.

Ved første øyekast så det ut som en kvinne i 50-tallskjole som bar på noen blomster og hadde en telefon i hånden. Litt som temaet i utstillingen til Argus. Derav kommentaren min tidligere, samt at det er tidsriktig.

Ser nå at det er en vaskehjelp elle lignende. Er vel en støvtørkegreie hun har hengende ved hoften.

Uansett så traff det ikke meg :slight_smile:

Umiddelbart så tolker jeg det som et lite slag mot Au Pair ordningen, symbolikken i at det eneste som har farger er blomstene. Men det kan jo være så mangt og det er jo som street art generelt, man kan jo velge å legge ingenting som helst i det og bare like motivet, eller man kan tolke det i ulike retninger.

Ellers så blir jeg en del borte fremover, så jeg kjenner at jeg virkelig krysser det meste av ting som kan krysse for at det blir en ny runde med lotteri…

«One man’s treasure is another man’s trash…” - Ser en ensformig 8-16 jobb med distraksjoner…

Men du er inne på noe, hun ser litt blodfattig ut…

3 Likes

Jeg forstår heller ikke helt dette motivet? Kritikk av bruk av lavtlønnede vaskehjelper? Og hva er den nettingkurven rundt blomsterbuketten?

2 Likes

Det er faktisk ganske kult å se at trykket skaper diskusjon :slight_smile: Det er et GODT tegn etter min mening.

En papirkurv/søppelbøtte. En gjest på hotellet hadde ikke plass til å ta med blomstene han hadde mottatt. De havnet i søpla og vaskedamen syntes det er for galt å kaste de.

6 Likes

Digger det ! Pøbel er en rå kar !!:relaxed:

Er det dette trykket som skal få den ledige plassen ved siden av Paintbrush Girl? Hmm…

1 Like

Ser også en hushjelp, som er trist når hun ser noen har kastet en frisk blomsterbukett som ikke er pakket ut en gang i papirsøpla. Hvorvidt hun jobber på hotell eller hjemme hos noen ser jeg ikke :wink: Hvorvidt det er en hotellgjest eller noen andre som ikke bryr seg om gaven er vanskelig å se.

2 Likes

Godt mulig jeg er på siden av budskapet, men jeg får assosiasjoner til alle menneskene som drar fra sine land og kjære for å gjøre jobbene vi, i velferdssamfunnet vårt, ikke ønsker å gjøre selv. De er her, lukter på og ser blomstene, godene våre, men har ikke muligheten til å oppnå dem selv. Jeg liker denne.

6 Likes

Not my cup of tea.

1 Like

Dekorativt, pene blomster.Men er det noe mere?

2 Likes

Ble skuffet… hadde håpet på noe som gav meg litt mer… dette kunne jeg heller sett på nabohus veggen. Ikke på veggen i stua.

1 Like

Synes bilde var fint jeg. Og må et ja en dyp betydning???

Burde bli lett å få kjøpt dette da,siden såpass mange her ikke vil ha eller liker det. Og flipping er jo alle på Kunstveggen imot, så…jeg gleder meg.

12 Likes

“Anna”
(White)
11 color screen print
60 x 80 cm
23,6 x 31,4 In
Edition of 150
Conqueror Connoisseur
300 gsm paper
Price £300
(5% art tax included)
Signed and numbered

“Anna”
(Khaki)
12 color screen print
60 x 80 cm
23,6 x 31,4 In
Edition of 150
Conqueror Connoisseur
300 gsm paper
Price £300
(5% art tax included)
Signed and numbered

“Anna”
(Mono)
Black color screen print
60 x 80 cm
23,6 x 31,4 In
Edition of 15
Hahnemühle
350 gsm paper
Price £500
(5% art tax included)
Signed and numbered

“Anna”
(Mono Khaki)
2 color screen print
60 x 80 cm
23,6 x 31,4 In
Edition of 15
Hahnemühle
350 gsm paper
Price £500
(5% art tax included)
Signed and numbered

“Anna”
(Hand-finish)
Black color screen print
Hand painted colors
100 x 130 cm
39,3 x 51,1 In
Edition of 10
(Each one unique)
Conqueror Connoisseur
450 gsm paper
Price £1000
(5% art tax included)
Signed and numbered

1 Like