Ny TABBY

Større respons på Ronny og Azi, strengt tatt…

Det er jo ganske vanskelige spørsmål du stiller her, og det er jo bra:)

Vet du ikke spørr meg direkte, og er ikke sikker på at jeg kan kalles samler heller, men svarer allikevell:P

For meg så handler det om motiver som gir meg noe, om det er en følelse, et minne eller bare en refleksjon er likegyldig sålenge bildet gir meg noe. At er bilde er estetisk fengende kan også være helt fint og tilstrekkelig for å fenge meg. Hvorfor skal alt ha en dypere mening, jeg er iallefall en ganske enkel person:P

Jeg tror ikke at jeg vil la teknikk påvirke meg veldig, selv om en orginal alltid vil overgå et trykk eller en reproduksjon, personlig så har jeg ikke tenkt at dette må jeg ha pga måten kunstneren jobber på, men i forhold til pushwagner feks så foretrekker jeg gammet håndarbeide over nye digitale trykk.

I forhold til stil så kjenner jeg at det er noe som iallefall for meg har utviklet seg over tid. Det startet med det helt enkle, dolk og pushwagner men kjenner nå at jeg er åpen for mye mer enn det jeg var for 5-6 år siden. Problemet nå er at mye av det jeg finner spennende ikke “passer” sammen med det jeg har på veggene (nesten kun innen streetart/urban art sjangeren). I tillegg så har jeg en halvdel hjemme som ikke alltid tenker det samme som meg.

Jeg har også kjøpt en del print med tanke på verdi, men veldig få av disse henger på veggen og blir som regel liggende i mappen eller flippet. Veldig få av disse motivene har vokst på meg, og jeg tror ikke at noen av disse kommer til å bli rammet inn.

6 Likes

Nå snakker vi :slight_smile:

Denne tråden ble jo som en amerikansk blockbuster - med både action, spenning og tilsynelatende lykkelig slutt:smiley:
Jeg er også relativt ny på forumet og setter enormt stor pris på den kunskap som er her inne - mange bra tråder med mye bra innhold.

Henger meg på @Phly - det jeg handler havner hos meg fordi det gir meg gode vibber, jeg blir glad av å se bildet og glad av å vite at jeg har fått tak i det. Ofte er jakten spennende også så det er en bonus. Jeg har ikke samlet så mye at jeg har startet med flipping og det er heller ikke målet mitt, men det er dessverre ikke alt som kommer på veggen. Hovedårsaken der er vel at min bedre halvdel og jeg ikke alltid har samme smak haha:-)

Heimen vår ville nok oppleves som et sirkus for de fleste her inne - med ganske sprikende sjangere og stilarter, men jeg har da aller nådigst fått full kontroll over noen soner (les kjellerstuen…)

Så nå gjenstår det bare å vinne i Lotto, kjøpe seg en furtebolig med stor takhøyde og tomme vegger og gi gass:-)

4 Likes