Ny utgivelse av politisk aktuelle TABBY trykk og lerrett

Ny runde med Trump og Clinton motiver. Politisk het aktuell kunst :slight_smile:

IKKE til salgs på Galleri Sundgaarden, men vil være del av privat samling.

Tenker slike trykk bare er aktuelle nå. Ikke om 6 måneder eller 2 år. Tenker ikke du det samme?

Greit at Donald har små hender, men så veldig feil ut i forhold til vinkelen. Virket litt sloppy hele greien. Siden stensiler er en relativt enkel teknik så bør ideen være sterkere for at det skal fungere for meg.

Jeg kan bare si at på veggene mine kommer disse ikke.

Og ingen av de er spesielt hot…etter min mening, aktuell…ja kanskje akkurat nå…men ikke hot :joy:

1 Like

Nei, egentlig ikke. Tror denne valgkampen går inn i historien som den værste noen sinne, og vil bli husket i lang tid. Ta for eksempel det “politiske” motivet til grisene (politi) til Dolk, som var basert på aktuelle temaer i den tiden. Jeg tror få i Norge i dag kjenner bakgrunnen for grisene, mener jeg mener de fortsatt er svært aktuelle.

1 Like

Fått litt sansen for Tabby, men dette var for min del stusselige greier.

1 Like

Synes kvaliteten på det der er :poop:

Enig, fremstår mer eller mindre som en 5 min photoshop jobb for å legge noe ut på facebook…Ikke akkurat kreativt.

grisemotivene til Dolk spiller vel strengt tatt på temaer som har eksistert i gud vet hvor mange titalls år ?

Ja, men det viser til en spesiell situasjon i Bergen.

Slike motiv som dette, uansett hvem det kommer fra. Fungerer som bilde i en kronikk. Aktuell en dag, glemt neste.

3 Likes

Vi får se…

Kunne ikke vært mer enig.

Enda et fantastisk verk av en av vår tids store street art kunstnere! Tabby er en mester når det kommer til å skape originale ideer som kommer til å stå pålestøtt langt inn i kunsthistoriens fremtid. Hvis dette er første gang du skal kjøpe noe ville jeg stoppet å lete, og gått for en av de utallige variantene du kan få på hans hjemmeside. Jeg regner med at Tabby har gjort researchen sin grundig og er sterkt politisk engasjert. Som Østeriker gir han denne presidentkampanjen et unikt utenifra og inn perspektiv som det er vanskelig å komme på selv. Crooked Hillery har blitt et begrep og endelig har noen klart å lage et verk som beskriver akkurat den frasen og absolutt ingenting mer.

Det gjør meg glad at unge kunstnere klarer å sette tegning på det som er sagt i media, nesten som en karrikatur, bare dårligere. Jeg kan se for meg det fantastiske tankearbeidet til et stort intellekt som ligger bak her. Noen ideer er så åpenbare at de fleste dropper å gjøre det, men ikke Tabby. Tabby ser på tv og ser at her skjer det noe stort han kan lage kunst av. De fleste av oss orker ikke se på Trump på Tv engang, men på veggen passer han veldig godt. Jeg gleder meg til å se disse komme opp på norske vegger for dette er det vi burde sette av plass til. Gode politiske kommentarer på valgkampen i USA man sjeldent har sett maken til.

39 Likes

Er faktisk overrasket at du behersker ironi…

*henter frem popcorn-memen *

Lenge siden jeg har lest noe så morsomt på dette forumet :joy:

1 Like

Tipper det blir bra med likes på den der @Ronny.
Deilig at folk er kritiske her inne. For meg er de bildene chait. så ditt innlegg er helt det som gir meg mest i denne tråden​:+1::+1::+1:

Nå er det veldig mange her som gjør narr av min beherskede begeistring for Tabby. Det har vært diskutert tidligere, men det er kanskje grunn til å minne dere på at måten dere svarer på har LITT å si for i hvilken grad andre medlemmer vil/tør skrive innlegg eller svare på sådanne her på forumet. Jeg oppfatter at det finnes en del drittsekker her som slenger galle i øst og vest, og personlig vurderer jeg å slutte med innlegg.

2 Likes