Er det et DDD maleri jeg ser?
Yepp
Veldig fint!
Hvem har laget den smiley’n?
Promille + UAA-hype + Haring. Enough said.
Plakat fra utstillingen på Galerie Watari i 1983. Skal visstnok «bare» være 1000 av disse, printet i 1983, «never reprinted», men det har jeg vanskelig for å tro med tanke på helt mint tilstand. Ser flott ut da, og herlig papir - japansk kirabiki-papir, «pearlescent» look. Vanskelig å forklare den fine effekten/teksturen det gir, både med tekst og bilder.
Ligger noen fine eksempler på innramming her + erfaringer/hype fra andre. Tror også det er noen igjen via ON SUNDAYS i Japan (sjekk link over for fremgangsmåte) om noen skulle ha lyst på. Verdt pengene imo.
Ron English
Wow! Grattis
Legendarisk!
Ryan Crotty - “The New Order of Coexistence” og “The Peacock is Afraid to Parade”. Videoer fra Ryans pågående utstilling “Eyes Closed to the Sun" på High Noon Gallery i NY. Jared @ High Noon er forøvrig en særdeles hyggelig fyr, så om noen skulle være interessert i de få verkene som enda ikke er solgt anbefaler jeg å kontakt!
Gjennomsiktige lag med akryl som er “dratt” over hverandre over en base av modelleringsmasse på lin-lerret. Deretter trekkes pigmentet, blandet med et glansende gelémedium, over overflaten med et akrylblad.
The New Order of Coexistence, 2020
acrylic, gloss gel, modeling paste on linen, 14” x 11”
The Peacock is Afraid to Parade, 2020
acrylic, gloss gel, modeling paste on linen, 24” x 18”
Det bør vel tas med i vurderingen at det er en viss forskjell på Sandra Chevrier og Van Gogh og Cezanne, selv om det ikke alltid virker sånn på Kunstveggen…? Når innrammingen med UV-glass koster over det dobbelte av trykkets verdi, er det lurt med en liten tenkepause. Det er nok rammemakeren som har mest glede av den slags bestillinger.
Det sier seg selv at man må kjøpe ramme som matcher litt i prisnivå. Men mye av kunsten her koster fort 10-20k minst, å da legge 3-4000 i en god ramme bør man ta seg råd til. For å ikke snakke om hvor mye finere motivet tar seg ut med en skikkelig ramme med fint glass
Og hvor mye enklere det er å selge det om det blir aktuelt. For det virker som at flesteparten som samler/kjøper gatekunst er “hysterisk” på det
Personlig er jeg hysterisk på at det ikke er rammet inn når jeg kjøper. For å dokumentere eventuelle skader. Rammer inn, skjuler lett skader.
Meg, deg og Lindsay