Nye kunstkjøp

Er det et DDD maleri jeg ser?

2 Likes

Yepp :blush:

1 Like

Veldig fint!

1 Like

Hvem har laget den smiley’n?

Promille + UAA-hype + Haring. Enough said.

Plakat fra utstillingen på Galerie Watari i 1983. Skal visstnok «bare» være 1000 av disse, printet i 1983, «never reprinted», men det har jeg vanskelig for å tro med tanke på helt mint tilstand. Ser flott ut da, og herlig papir - japansk kirabiki-papir, «pearlescent» look. Vanskelig å forklare den fine effekten/teksturen det gir, både med tekst og bilder.

Ligger noen fine eksempler på innramming her + erfaringer/hype fra andre. Tror også det er noen igjen via ON SUNDAYS i Japan (sjekk link over for fremgangsmåte) om noen skulle ha lyst på. Verdt pengene imo.

12 Likes

Ron English

bilde

5 Likes

Wow! Grattis :raised_hands:

1 Like

Legendarisk!

1 Like

Stor og liten.

27 Likes

29 Likes

Johannes Holt Iversen - Lascaux 1.9.1 beta (Black Water) :heart_eyes: Fantastisk “lysspill”.

7 Likes
1 Like

imbueancientastronautnefertiti

8 Likes

Ryan Crotty - “The New Order of Coexistence” og “The Peacock is Afraid to Parade”. Videoer fra Ryans pågående utstilling “Eyes Closed to the Sun" på High Noon Gallery i NY. Jared @ High Noon er forøvrig en særdeles hyggelig fyr, så om noen skulle være interessert i de få verkene som enda ikke er solgt anbefaler jeg å kontakt!

Gjennomsiktige lag med akryl som er “dratt” over hverandre over en base av modelleringsmasse på lin-lerret. Deretter trekkes pigmentet, blandet med et glansende gelémedium, over overflaten med et akrylblad.

The New Order of Coexistence, 2020
acrylic, gloss gel, modeling paste on linen, 14” x 11”

The Peacock is Afraid to Parade, 2020
acrylic, gloss gel, modeling paste on linen, 24” x 18”

5 Likes

Det bør vel tas med i vurderingen at det er en viss forskjell på Sandra Chevrier og Van Gogh og Cezanne, selv om det ikke alltid virker sånn på Kunstveggen…? Når innrammingen med UV-glass koster over det dobbelte av trykkets verdi, er det lurt med en liten tenkepause. Det er nok rammemakeren som har mest glede av den slags bestillinger.

1 Like

Det sier seg selv at man må kjøpe ramme som matcher litt i prisnivå. Men mye av kunsten her koster fort 10-20k minst, å da legge 3-4000 i en god ramme bør man ta seg råd til. For å ikke snakke om hvor mye finere motivet tar seg ut med en skikkelig ramme med fint glass

3 Likes

Og hvor mye enklere det er å selge det om det blir aktuelt. For det virker som at flesteparten som samler/kjøper gatekunst er “hysterisk” på det :slight_smile:

Personlig er jeg hysterisk på at det ikke er rammet inn når jeg kjøper. For å dokumentere eventuelle skader. Rammer inn, skjuler lett skader.

Hentet hos Frame It i Åsane nå nettopp👏

18 Likes

Meg, deg og Lindsay :slight_smile: