En dobbeltsidig klebeplate er nok ikkje å anbefale nei, men finnes syrefri foambord som er 1cm tykk eller bare lime 2 stykk bakplater i 4.5mm tykkelse sammen for å skape samme effekten uten å skade trykket.
Takk for svar! Første alternativet som du nevner her med dobbeltsidig klebeplate vet jeg blir brukt hos flere av rammeverkstedene, Derfor jeg ble litt skeptisk. Vil ikke gjøre det med Lofoten å risikere noe.
Galleri Brandstrup👍
De klebeplatene vi jobber med hos oss er ikkje revaserbar, så ville aldri gått for en slik løsning med tanke på ivareta trykkets opprinnelige stand.
Her var det mange påstander/oppfatninger.
For å oppklare for min del, og mitt bilde:
Selvsagt er ikke trykket “limt” på noen dobbelsidig klebeplate.
Trykket ligger løst på platen - som det bevegelige materialet papir bør gjøre - og er festet med syrefri tape på underliggende kappaplate/foamboard i hvert hjørne. Særdeles profesjonelt og bevaringsverdig.
Dersom denne innrammingen trigger negativitet/skepsis hos en rammemaker eller FineArt med påstander om at det reduserer verdi eller attraktivitet for trykket, så bør man så definitivt se seg om etter andre rammemakere.
Forøvrig er jeg nok over snittet “bekymret” for innramminger med passepartout. Vel å merke som kjøper av ferdig innrammede bilder. Spesielt fordi man ikke har noen umiddelbar visuell bekreftelse på hvordan trykket er festet til bakplaten under passepartouten
Har fått meg et par overraskelser etter å ha kjøpt innrammede verk der selger viser til såkalt profesjonell innramming, hvor det er benyttet helt vanlig teip direkte på trykkets motivside for å feste det på bakplaten.
Med flytende innramming eliminerer man ihvertfall den delen av risikobildet.
Mr.Jago - Reef Builders
Liker måten Goldmark pakker/sender trykkene sine (sammenlignet med f.eks GP)
Helt genial.DHL sjåføren lurte veldig på hva dette var . Hadde levert 3 like i nærområdet . Så Rogaland har endel av disse
Null hassle toll med en god deklarasjon🙏
Fikk du også denne på esken din? Om du gjorde det kan du takke @Chrstr for St vi kanskje slapp unna toll
En konservator kan gjøre den der mint, veldig fint verk!