Nye kunstkjøp

Oioioi! Det der var knall! :boom: Helrått :clap:

1 Like

Siri Røiseth

Bearly here - Explore :raised_hands:

Hvilken rammemakker skal man prøve nå? Noen forslag? 70x100! ( Lillestrøm/Oslo )

4 Likes

Fra en auksjon - Lea Alstad
En kunstner jeg oppdaget nylig i SOME.

Det er en original. Blanding av penn og maling.

18 Likes

Rått! Lea er ei jeg tror det vil bli snakket mye om fremover :raised_hands:

2 Likes

Var heldig og fant denne på «billigsalg»

14 Likes

Fra samme auksjon som @gnageren kjøpte sitt :point_up:t2:

LECH - aka :crown: Halvor.
Blanding av penn og maling på papir (A4).

Flott kunst, for en god sak :palestinian_territories:

5 Likes

Gratulerer. Jeg prøvde meg på et par av de andre bildene med kom til kort. Bl.a noe sinnsykshit. Opplevde du noe trøbbel med auksjonen? Virket som om noe ikke var helt stabilt. Viktigste er så klart at dette går til en viktig sak, og når jeg hentet bilde ble det nevnt at de var fornøyd med resultatet.

Ja, opplevde at budene jeg gav via lenken på IG ikke ble registrert. Hadde egentlig det høyeste budet på Ridder sitt verk, men budet har på en aller annen måte blitt borte. Litt synd, men sånn er det.

De samlet inn i underkant av 100k på auksjonen, så de var godt fornøyd med resultatet. Han nevnte også at de skulle prøve å få til en runde til Ila kort tid :blush: Får håpe det skjer.

Fikk kjøpt mitt første verk av Diana Kinnerød på auksjonen og er godt fornøyd med uttellingen selv om Ridder-piecen glapp…

1 Like

Jeg opplevde at bud fortsatt å gå inn selv etter fristen var gått ut. Det var jo feilinformasjon på nettsiden om når auksjonen faktisk skulle slutte. Er overbevist om at jeg egentlig hadde et høyere bud inne når frist går ut, men av en eller annen grunn gikk den til noen andre. Jeg trodde jeg hadde glippet på Lea Alstad verket, men plutselig kom en epost at jeg hadde vunnet. I mitt stille sinn tenkte jeg at det ble uviktig mtp hva pengene går til. Viktigste er selve innsamlingen. :slight_smile:

2 Likes

Jeg har ikke sett så mye kunst av den afghanske gatekunsteren, Shamsia Hassani, i Norge - så her er mitt bidrag!

Har for øvrig fire prints til som er inne til innramming nå - can’ wait! :smiley:

6 Likes

Har løvetannen en spesiell betydning/symbolikk? Ser den går igjen.

Måtte Google det:
Om du tramper ned en løvetann , retter den seg raskt opp igjen, og den klarer å overleve selv i gruskanter ved veien. I gammel asfalt hender det at du kan se en ny løvetannplante sprenge seg vei gjennom asfalten. Derfor er løvetannen blitt et symbol på overlevelsesdyktighet.

1 Like

Knyttet til sosiologi forbindes det gjerne med resiliens (løvetannbarn).

6 Likes

Symbolikken og betydningen har, helt riktig, som flere her allerede har kommentert med overlevelsesdyktig å gjøre.

Jeg kan for øvrig også slenge med et utdrag om hva som står om Shamsia på nettsiden hennes i tillegg - slik at det gir litt kontekst bak kunsten hennes :slight_smile:

"The Artist

Shamsia Hassani

Born April 1988, is the first female graffiti artist of Afghanistan. Through her artworks, Shamsia portrays Afghan women in a male dominant society.

Her art gives Afghan women a different face, a face with power, ambitions, and willingness to achieve goals. The woman character used in her artworks portrays a human being who is proud, loud, and can bring positive changes to people’s lives. During the last decade of post-war era in Afghanistan, Shamsia’s works have brought in a huge wave of color and appreciation to all the women in the country.

Her artworks have inspired thousands of women around the world and has given a new hope to female Afghan artists in the country. She has motivated hundreds of Afghans to bring in their creativity through her graffiti festival, art classes, and exhibitions in different countries around the world."

2 Likes

Ser at de fire-pakkene er unummererte, så de blir vel å regne som plakater. Hun har noen litt dyrere enkeltverk som er nummererte og med opplag på 99.
Nytt bekjentskap, åkke som

Om jeg ikke husker feil - mener jeg å huske at de både er signerte og nummerte på baksiden :slightly_smiling_face:

Linjer Himmel

8 Likes

Endelig var alle 3 stk TOY fra dolk på veggen :heart_eyes:

45 Likes

Oda Iselin Sønderland - Tjernkvinnen, 2021. Akvarell.

Liten og rotete leilighet med fulle vegger… :upside_down_face:

15 Likes

Wolfgang Tillmans-edisjon. «How Likely Is It…», 2019.

15 Likes