Nye kunstkjøp

Jeg må faktisk innrømme at jeg berømmer deg for ditt mot for å 1. kjøpe denne “kunsten” og 2. vise den på kunstveggen :joy: Jeg flirte litt da jeg leste “vår negerslav er bortsprungen”, men for min del vil jeg si at dette grenser mer mot høyreekstrem humor enn kunst (FYI er jeg ikke høyreekstrem selv om jeg flirte litt).

Helt enig, noe av det værste jeg har sett på lenge

1 Like

Bildene til Dan Park er laget i en dagsaktuell sammenheng som ofte går tapt når man ser dem tilfeldig på nettet. “Vår negerslav er bortsprungen” er et godt eksempel, det viser til en konkret hendelse, som kunstneren har blandet med miniserien “Roots” fra sytti-tallet på sin egen måte. For meg er dette et av de sterkeste bildene hans. Det har et engasjement som virker personlig og som mangler i noen av hans andre bilder.

Forslag: Opprett en egen tråd hvor Dan Park-interesserte kan fortsette.

5 Likes

:-1:

I et forsøk på å få tråden på rett spor så har jeg nå hentet mine Roy Lichtenstein hos rammemaker.
Veldig fornøyd :heart_eyes:
Utfordringen var å finne veggplass til >3 meter med bilder :scream:
Blei nødt til å gjøre det beste ut av det…

35 Likes

Synes du traff godt med plasseringen jeg. Kule bilder.

Takker,
kunne godt tenkt meg å henge de horisontalt (eller vertikalt) men jeg fikk avslag på søknaden om å disponere den mest egnede plasseringen :rofl:
Ble friske farger i trappen i allefall :sunglasses:

Da har jeg endelig fått den niende kuben fra Mehdi Ghadyanloo. New Sky. Blant de fineste av kubene etter min mening. En herlig blåfarge og kvalitet på printet.

25 Likes

Helt enig mr! Rått trykk og synes fargebruken til mehdi er intenst bra :stuck_out_tongue:

Helt rå! Har gått til anskaffelse av noen mehdi selv og skal få ut bilder når jeg har fått de på veggen. Men begynner det å bli nok kuber nå etterhvert?

Ja, på en måte kan du si det. Allikevel er det jo greit å tenke på at disse kommer i et opplag på 25 per stk. Så hittil er det altså 225 kuber der ute. Omtrent som et Dolk-slipp for eksempel.

2 Likes

Endelig fått reservasjonen på dette. Ser det blir vesentlig dyrere enn de andre Mehdiene jeg har kjøpt, men tror det blir konge. Snakk om 90x90 eller større, ikke bestemt enda.

18 Likes

Nydelig! hvor får du tak i dette?

Utrolig vakkert, hva ble prisen på dette?
Er han kanskje ferdig med kubene nå da, forøvrig @Gromsen nesten for godt til å være sant at han bare produserer dette i 25-50/stk? Kan det virkelig være tilfelle, ser for meg et mye større marked enn det?

Akkurat hentet denne lekre og smekre saken - Jeremy Geddes, Imperator.
Ble 132 cm lang og 80 cm høy.

Så var det å finne veggplass … :slight_smile:

10 Likes

Markedet er nok betydelig større enn dette ja. Selges jo sjeldent/aldri slik mye annet kunst vi kjøper gjør. Legges vel aldri åpent ut for salg til alle etter hva jeg har forstått. Virker som det er en del samlere som får mulighet til en del print, og andre ganger er det nye samlere/interessenter som får mulighet til å kjøpe.

Spennende type ihvertfall, og en utrolig flink historieforteller. Kvaliteten på hans arbeid og spennet i hva han gjennom sin karriere har laget er utrolig. Liker han veldig godt.

Han er ikke ferdig med kubene, det slippes en med mange små kuber samtidig som “vannbildet” over. Ser veldig bra ut, men likte at det var stort format og vannmotiv, valgte derfor dette. Prisen blir 980 pund.

1 Like

Du har ikke tilfeldigvis et bilde av det med flere kuber, Chrisx?

https://www.instagram.com/p/BbeTdFfD0QH/

Tipper det er noe ala denne

5 Likes