Nye prints fra Sandra Chevrier

Det var kjapt! Fikk melding fra DHL at mitt ene fra Canada kommer fredag, det fra GP har jeg ikke fått noe info om enda.

Eventuell mva faktura fra DHL og UPS kommer alltid i postkassen i etterkant (om den kommer).

Samme med FedEx. Jeg forsøkte å være proaktiv og sendte inn full pakke med dokumentasjon siden selger kun hadde oppgitt info på utsiden av røret og ikke på proformafakturaen i plastlommen. Til tross for det så kom faktura i posten etter en uke med full mva. Måtte igjen ta jobben med å snakke med saksbehandlere og sende inn all dokumentasjon igjen per e-post.

Fikk da et hyggelig svar så da gjenstår bare om de er like ryddige i videre saksbehandling;

«Takk for din mail.

Jeg har videresendt saken videre til vår økonomiavdeling som kommer til å undersøke din sak og kontakte deg. Din faktura er satt på hold i mellomtiden.

Takk for at du velger FedEx!»

Jepps,

Men hvor lang tid i etterkant av mottat pakke mottas fakturaen?
Fikk min SNIK ifra GP tidlig i september og har fortsatt ikkje mottat faktura på den, så regner med UPS faktisk har orden i sysakene og forstår regelverket og dets nylige endringer :slight_smile:

La oss håpe flere forstår merarbeidet dette medfører i alle ledd…
2-3 uker mener jeg det pleier å være… sikkert litt individuelt fra tid til annen avhengig av arbeidsmengde…

Så da kan eg fortsatt få en “ubehagelig” faktura i posten…

Om den kommer, så oppdatere eg her.

Disse trykkene er av ypperste kvalitet, trykket av Goldmark å er noe helt annet enn de Gicleé trykkene hun har kommet med i det siste. Gled dere til å se dem “Live” :slight_smile:

Da kom den første damen i hus her :slight_smile:
Blir gøy å se hva slags innramming folk velger

Helt enig Steffen!

Mtp den svarte bakgrunnen i printet, og den brede hvite kanten av printet så er eg svært usikker på hvordan det blir å ramme rundt her igjen, ettersom dette vil en slags “dobbel ramme effekt”?
Er helt ny i gamet og har skummet noen trpder om innramming, hvor dette ble diskuter, men var litt blanda tilbakemeldinger syns eg :slight_smile:

Er man helt på jorde om man tenker å ramme nærmere det svarte og la signatur og nummer marke bli gjemt bak innrammingen?

Her er uansett noen skrytebilder (beklager bildekvalitet) av hva som er kommet i hus. Er som annengangskjøper av kunst storfornøyd og gleder meg til å besøke rammeverksted for å lære mer om dette :slight_smile:

Meget tøffe bilder. Angående innramming gjør det ingenting om signatur eller nummer havner bak pp. ( du vet jo selv at det er der ) Kan ofte bli svært tøft å kjøre svart pp helt inntil “trykket” men det kan fort slå feil,bilde kan bli veldig “tungt” så mitt tips er å bruke litt tid hos rammemaker, legge på forskjellige pp,forskjellige komboer (,prøve ,prøve, prøve )

Tenkte først sort pp og kanskje bare en tynn stripe hvitt mellom den og det sorte på trykket, men da blir bare litt av signatur synlig… evt hvit pp med sort over :thinking: Litt usikker på dette selv så jeg får se hva @JonasLeborg anbefaler her.

C.O.A valgte å fylle inn fraktseddelen med “Poster on paper” og verdi 30 CAD. Det er jo en måte å unngå toll/mva på :wink:

Ja,og det er vel bare å unngå å skriver om slikt her. Plutselig er både Posten og Skatteetaten inne med en profil,og Sandra pluss andre som opererer på samme måten blir bannlyst og bøtelagt.

Men skjønner ikke hvorfor de merker det feil,når de kan merke det rett?? Er jo avgiftsfritt dette.

Hvis posten og skatteetaten lurker på forumet kan de ta seg bryet med å fikse i egne rekker!

Jeg tror jeg vil gå for flytende innramming på mine.

Siden arket har deckled edges er dette kult å vise i se selv.
Samtidig liker jeg å ha signatur og vannmerke/nummerering synlig.
Den markerte hvite kanten på arket gir en fin passepartouteffekt.
Tenker jeg.
Nå.

Men jeg tar en prat med rammemakeren og tester ulike varianter, så får jeg se hva jeg havner på.

Jeg synes det er essensielt å vise signatur. Det er en del av pakken. Max sin løsning høres bra ut, ville vurdert det.

PS: Bruk bøker til å flate ut med. Glass kan sette merker selv om de er rene. Hovedregel: størst mulig pressflate

@Max Helt enig.Det går ikke å skjule signatur/nummerering/vannmerke.
Flytende innramming blir flott.

Hva er problemet med å skjule vannmerket,signatur eller nummer??
Enig med at med deckled edges kan det være riktig så fint med flytende innramming,men at signatur osv må vises er jeg helt uenig med.

fikk mitt i dag selv, herregud for en kvalitet!

Nå kunne jeg ikke dy meg…
Å skjule signatur og nummerering er nesten hærverk for en kunstner. Da kan man vel like gjerne kjøpe en billig plakat. Signaturen er en del av kunstverket som azidops også framhever.