Nye prints fra Sandra Chevrier

Liker tanken :+1:

1 Like

Snadder. Ja da har jeg hørt ( og sett )det og. :+1::+1::+1:

1 Like

Hva om du ønsker å selge, men kjøper ønsker at signaturen, evt. tittel og nummereringen skal være synlig. Da mister du jo salget. Eller det må rammes inn på nytt…

På et av bildene jeg har kjøpt var nummereringen helt i bunnen av arket. Jeg valgte å ha passepartoutet innenfor så jeg bare fikk med signaturen. Men rammemakeren limte sertifikatet på baksiden, hvor nummereringen står. Jeg tviler på at dette er noe problem for videre salg.

Ser ikke på det som noe større problem enn at kjøper evt ikke liker mitt valg av innramming uansett ,synlig signatur eller ikke. Selve dokumentasjonen ,COA’en,ekthetsbeviset om du vil,har jeg lagret i mapper ( på et hemmelig sted i boden😃 )

1 Like

Det finnes en egen tråd for denne informasjonen, men…
legg ved invoice og en link kjøps siden som også bekrefter informasjonen som står på invoicen;

Informer mest mulig i første omgang så det ikke er noen tvil… jeg legger ved følgende
Kunstner; Sandra Chevrier
Tittel;
År; 2017
Nålevende kunstner; JA
Direktekjøp av kunstner via Graffitiprints, altså ikke 2.håndskjøp.
Trykkform; 24 Colour Screen Print On 330 gsm somerset paper
Signert og nummerert av kunstner
opplag på totalt 125
74 x 76 cm
Salgspris: £250.00

1 Like

Haha, der kom du meg i forkjøpet - sjekk “inboxen” din :wink:

Tusen takk!

Bare det at de klarer å skrive «låv», gjør meg bekymret.

Beklager. Litt for rask på labben der. Tenkte feil mht malen som var laget.
Ikke meningen å “disse” skrifeleifen der. Alle er venner. Min feil.
Topp mal, og håper UPS gir deg et godt svar! :slight_smile:

1 Like

Ja, seie meg einige med deg der :wink:

Godt gjort og gjera ein slik skrivefeil - men skal ærligt innrømma at norsken min ikkje den beste. Men eg trur dei fleste forstår innholdet?

Kom gjerne med ein oppdatert versjon som vi kan bruke, da med forbedret norks :slight_smile:

1 Like

Mitt ble også stoppet i tollen og måtte sende papirer, brukte malen din så ble referert til norsk låv her også :ok_hand:t2: Får se hva de finner på der inne nå

2 Likes

Hei! Ny her på forumet :slight_smile: Dette gjelder i og for seg ikke SC sine trykk, men det gjelder Martin Whatson sin handfinished Sailboat-etching som jeg fikk tak i på Urban Nation i Berlin i september. Denne ble sendt ut samtidig som SC-trykkene fra Graffiti Prints, og jeg fikk i dag beskjed om at den er stoppet i tollen. Men hva kan jeg laste opp av dokumenter? Det eneste jeg har fått av bekreftelse på kjøpet er en PayPal-kvittering som bekrefter betalingen. GP sier at all informasjonen de trenger om verket skal stå på tuben. Jeg har nå lastet opp kvitteringen, skrevet detaljer om kjøper, kunstner, distributør og om kunstverket. Er det nok, eller er det noe mer håndfast jeg må få tak i?

2 Likes

I går ble det ene av de to nye Sandra-bildene lagt ut til 7500 kr. En time senere var det solgt. Ganske grei fortjeneste på to uker det også, selv om folk håper på både 15 og 20 tusen. Alt blir solgt til riktig pris!

Ikke bra, @Mytteristen!

Dette virker som en “lost case” for din del, dessverre.
Det er nok stor fare for at du ikke vil kunne motta dette bildet.

Erfaringen er beklageligvis blitt slik at Tollen nå er gått kraftig lei av alle forsendelsene fra GP, og ikke minst alle de småhissige norske kundene som prøver å belære deres saksbehandlere om nye tollregler for import av kunst. Deres policy er derfor endret til i størst mulig grad å trenere utlevering av forsendelser, og ikke det motsatte.
Worst case; - ved overload av emailproduksjon og såkalt “forklarende dokumentasjon” bidrar dette bare til ytterligere eskalering og provokasjon i saken.
Resultatet er at pakken går til destruering, og overfor deg meldes “tapt”.

Men fatt mot.
Det er håp.
For at du skal unngå å tape penger på dette kjøpet, kan jeg være villig til å overta motivet av deg for kostpris, med fratrekk av 10% for all hassle dette medfører på min side. Fordelen for deg er at du tross alt sitter igjen med “noe”, og kan investere dette i annen mer anstendig kunst.

Vi kan ordne det papirmessige mht endring av mottaker av pakken etc, via PM.
Hører fra deg.
:grin:

2 Likes

Du verden. Gratulerer med det sløveste svaret i manns minne overfor en ny bruker som kommer til Kunstveggen for å søke hjelp. Snakk om å skremme vekk nye brukere på null komma niks i et desperat forsøk for egen vinning. Hadde svaret i det minste hatt et glimt eller to i øyet. Hjelpe meg.

1 Like

Det var en spøk, @Bakart:speak_no_evil:

1 Like

Ja, det skjønte jeg, gitt. Men er det moro å tøyse med en som faktisk har problemer, er bekymret for trykket sitt og kommer hit for å få hjelp? Sånn egentlig? Njaa … nei.

1 Like

Det har skjedd en del med reglene det siste året, men denne tråden forklarer det aller meste, opptil flere ganger :slight_smile:
Ta en titt så blir du nok litt klokere.

2 Likes

Takker for linken :slight_smile: Her kunne jeg visst gjort litt bedre research selv, ser jeg. Da er det bare å vente og se hva som skjer, da. Og så forberede meg på å måtte klage i ettertid når jeg kan ta bilder av tuben etc. Gleder meg til å få denne opp på veggen, så satser på at det ikke drøyer altfor lenge. Har blitt noen uker med venting allerede.

Takk også til @Max for morsomheten. Jeg kjente et ørlite rykk i smilebåndet.

1 Like

Veldig bra, @Mytteristen!
Og grattis igjen med et superb trykk - det er bare glede seg til du får det på veggen!

Tollen er… tollen.
Hent ut bildet når det er klart for det, og ta eventuell “refusjonfight” i ettertid. Alt det der ordner seg etterhvert.

3 Likes