Nye Pushwagner bilder i 2018

Hvor skal åpningen være?

Åpningen er på torsdag hos FineArt på Tjuvholmen. Normalt kl 18:00

1 Like

Jeg tar turen i morgen. Kunstveggen meetup?

1 Like

Det hadde vært morro. Jeg rakk / rekker ikke innom i dag :confused: send gjerne noe bilder om du får mulighet :+1:t3:

1 Like

Ja stemningsrapport hadde gjort seg. Er det helt fritt for folk eller blir det litt liv og litt bobler i glassene?

Det var fullt hus, middag med flere retter og masse interessante folk som pratet under middagen. Flere verk som ble vist for første gang. Kan få lagt ut bilder av disse senere.

5 Likes

Ble det solgt noen bilder?

Jeg ser forøvrig at alle de håndkollorerte spesialutgavene til 400k + er borte fra nettgalleriet til fineart. Det lå flere selvportrett der blandt annet. Er det noen som vet om disse er solgt?

1 Like

13 Likes

Her var jo utrolig mye bra. Faktsik noe av det bedre jeg har sett på lenge,uavhengig av kunstner.

3 Likes

Serien med JobKill, Gigaton og Oblidor, må studeres og det lenge, her finnes det mange lag og utrolige detaljer

1 Like

Kjempeflotte saker. Rammene er etter det jeg forstår bøkerammer som etter de er satt på bildene er “støpt” med ett eller annet (kanskje noen vet?) slik at skøytene kommer helt bort. På standardutgavene av jobkill/Parsons etc er det UV70 og truevue. På de store er det etter hva jeg forstår optiumacryl og rammepris på de store 2-metringene er satt til 70 tusen :wink:

Hva var prisene på gigaton og Oblidor og opplag på disse?

1 Like

Gigaton og Oblidor er satt til 37, Jobkill er nå på 50, det skal også nevnes at Jobkill har opplag på 250, mens Giaton og Oblidor har 350 som opplag.

1 Like

Eksisterer det noe form for PDF etc med priser og bilder av det som er til salgs?

1 Like

1 Like

Må si at Gigaton og Jobkill var utrolig bra. Parsons blir nesten et nytt Kunstnernes Hus i mine øyne, og er veldig bra.
Motivet som heter Atlantic Liner er nok det jeg var nærmest å kjøpe, fint lite bilde som var lett å plassere. Særdeles dystre men dog.
Alle motivene i storformat var fantastiske, og flere av disse er gjort som silketrykk. Storformat selvportrett som silketrykk var imponerende bra.
Storformat Jobkill gjorde inntrykk, men så er det prisen da…

3 Likes

Er kanskje mulig å få en pakkepris på de fem første der? :slight_smile:

Sa de noe om hvordan salget hadde gått på jobkill? Da jeg var på Fenka lørdag hadde hun fortsatt tilgjengelig til 45K.

De sa i alle fall at prisen på jobkill gikk opp etter i går kveld.

Woow! Dette var fine greier! Hva tenker folk om at de ikke er signert ? Med tanke på pris kan enn jo kjøpe flere signerte fra " en dag i familien mann’s liv" 1980 for prisen av et. . .

Har et litt ambivalent forhold til signeringen selv.
Alle disse verkene var jobbet med i mange år, og push jobbet med de til siste slutt, han beskrev også hvordan de skulle ferdigstilles i sitt testamente. Problemet blir om de produserer mer push i årene som kommer, da vil verdien på disse usignerte forvitre.

Det ble i alle fall sagt at push gledet seg til å ha denne utstillingen i mange år, og han visste nok selv at mange av disse motivene var veldig gode og etterlengtet. Jeg husker selv at jobkill og selvportrett var de motivene som gjorde fascinasjonen for push stor når jeg først oppdaget han.

Noen som kan fortelle ca pris på Cosmos i farger?