Nye Pushwagner bilder i 2018

Vet det… ting står gjerne best på spissen :slight_smile: men jeg måtte…

1 Like

Vi har jo diskutert dette tidligere. Det vi snakker om er vel om det vil være fornuftig å kjøpe bildene nå på bakgrunn av at man liker dem eller ikke, i et prismessig perspektiv. Om prisen på bildene faller er det selvfølgelig fornuftig å vente. Vi er noen her inne som tror det er fornuftig å kjøpe nå fordi det bare vil bli dyrere senere. Andre mener det er fornuftig å ikke kjøpe bildene nå på tross av at man liker dem fordi de tror de vil falle i pris på sikt. Til slutt er det en del som ikke liker bildene og de bør heller ikke kjøpe noe, og siden de ikke liker dem tror jeg nok de fleste av disse tenker at dette er bortkastede penger.

Alle vil gjerne eie en bolig i Oslo (og ellers i Norge), men det er alltid folk som mener disse prisene vil falle og fraråder kjøp. Lei istedet! De siste 10-15 årene har prisene til sorg for de som sitter på sidelinja bare fortsatt å stige år etter år. Hylekoret blir bare større og større om at dette er en boble og må man for all del holde seg utenfor. Litt på samme måte som med Pushwagner. Siden 2000 har det blitt publisert store mengder trykk. Prisene har steget enormt og jeg har også selv vært ekstremt skeptisk og kritisk. Er det en enorm hype hele greia? Er det ikke bare en narkoman med gode hjelpere som vil ha mest mulig penger ut av dette? Men så må jeg gå en runde med meg selv, selvfølgelig altfor seint. Ta bort alle de ekle historiene du har hørt fra utstillinger her og der. Se på bildene. Ta særegenheten, budskapene og aktualiteten uavhengig av språk og land. Se på den målbeviste grunntanken med kunsten i fokus på tross av all verdens elendighet og motgang. Se helheten i bildeseriene. Er det noen som har laget noe lignende de siste 50 årene i Norge? I såfall hvem?

Og mens vi diskuterer så har Jobkill steget fra 40k til 50k. Hvor høyt skal det gå før hverdagen innhenter oss? Boligprisene i Oslo faller også. Innimellom

3 Likes

Det er ikke mitt inntrykk! Isåfall ville mer vært skrapt vekk herfra: Pushwagner | Butikk
Virker heller som at folk går etter motiv, synes enkelte motiv har vært klart mer ettertraktet enn andre siste årene.

Hvis vi skal bruke boligpris eksempelet her om de usignerte trykkene så er det vel mer i gata :
Du tror du kjøper en leilighet i oslo, men det viser seg at den i virkeligheten er på Hamar!

Husker med glede den dagen i desember 2009 da jeg kjøpte Push sin Red Cabriolet for kr. 6.750 - fordi jeg likte det enormt godt - og tenkte at “dette var dyrt”.
Nå skal Fineart ha 65 store + 5% kunstskatt for samme bildet :laughing:
God investering? … vel, jeg selger ikke.

3 Likes

Hehe, det kan vi godt!:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Jeg skal slutte å rante over disse bildene ! Skulle bare så inderlig ønske at de var signerte:)

Dette virker jo litt galskap. Man kan jo f.eks finne brukbare originaler av kunstnere som opererer internasjonalt til prisen av et usignert print av Pushwagner .f.eks en original av Mehdi. Selvsagt skal man ta i betraktning hva man liker…men allikevel. Synes det virker litt søkt…:roll_eyes:

7 Likes

Denne pjokken fikk i det minste med seg et signert eksemplar.

11 Likes

Dette varmer mitt hjerte. Tenk å starte sin kunstreise som 11-åring! Selv var jeg bikket 21 når jeg kjøpte min første Push, og følte meg relativt tidlig ute… The more you know.

Herlig :slight_smile:

Tok en tur innom FineArt i dag for å titte på utstillingen. Mye bra saker! Soft Park og Klaxon var mine favoritter.

1 Like

Spenstig med spesialutgaver av Cosmos & Jazz. Er dette typ XL versjoner i lite opplag?

100 stk på storformat ja. Synes det var rart å velge jazz, men var visst et motiv push likte godt.

Noen tro på at den originale, sorte versjonen av Klaxton noen gang vil se dagens lys? Et fantastisk verk.

Om jeg ikke tar feil hang originalen på galleri Pushwagner for to uker siden

Hehe beklager utydelig formulering. Mente som trykk med mulighet for å kjøpe.

Kjøpte Jobkill på Fly Away utstillingen den 12 sep, så da er det bare å glede seg til det kommer :slight_smile:

14 Likes

Og der var Parsons 45K på fineart;

Tror dere Jobkill selges ut ut før jul?

Hvor mange Jobkill er solgt fra Fineart nå? 42 røde prikker på åpningsdag… noen som har vært der de siste dagene?:slight_smile: