Nye trykk der ute - hva synes folket?

Hva synes folket om disse trykkene, og ikke minst prisene?

Sepe sitt “Follow the leader” forsvant ganske fort. 200 dollar stykket:

Adore sitt “A Lost kid”-print er til salgs akkurat nå for 150 pund:

Eller hva med disse hos dupo.no til 4500 kroner stykket for en liten versjon (6700 kroner for den store utgaven). Laget av Richard Johansen:

Liker sepe, følger på ig mye stilig

2 Likes

Sepe hadde jo noen halvmorbide tøffe arbeider selv om jeg mener bestemt å ha sett alt dette før.

Det siste bildet av denne Richard likte jeg veldig godt, men ville aldri betalt 4500 for et trykk fra en ukjent norsk kunstner.

Hva skjer med å prise en ukjent norsk kunstner dobbelt så dyrt som et slipp fra eks. Pøbel? :hushed:

4 Likes

jeg likte også det siste bilde godt.
Han er vell omtalt for enstund siden her: Enda en ny gatekunstner fra Bergen

Det er bare å kaste bort pengene på.Går ikke å betaler like mye og mere for et print av en ukjent og uinteressant norsk kunstner som for et lito av Julie Nord, Eske Kath eller Cathrine Raben Davidsen.
Det er noe helt galt med prisettingen i Norge når denne Johansen koster mere enn Danmarks fremste kunstnere.

2 Likes

Takk for tips om sepe, likte godt det han har malt utendørs, fikk litt harrington vibber. De to andre gjorde ikke noe for meg.

Ukjent @Gulosten? Richard har jo minst 52K følgere på Instagram! :grinning:

Så følgere på Instagram er det samme som kvalitet.

Det var ment ironisk. Han har nok kjøpt 99.99% av dem.

2 Likes

Jepp, hovedsakelig bare bots :upside_down_face:

1 Like

Er jo like tåpelig å påstå at hvor kjent man er korrelerer med kvalitet, noe du gjør Julia. Jeg er selvfølgelig enig i at kvalitet ofte vil føre til kjenthet men det er ikke matematikk.

Det jeg vil fram til som du kan se i min ovenforstående kommentar.
Er at jeg ikke vil kjøpe noe som er overpriset.
Du kan være god og ukjent men da må du prise bildene deretter.

Det er helt fair, men pris settingen (som du nevner) er ikke feil om folk betaler det. Så vil tiden og markedet vise det.

Gatekunsten til SEPE med frihånd er rå… trykket var ok, men ikke noe å bli bergtatt av… Adore ser dølt ut… Blir overrasket om trykkene til R.Johansen faktisk blir solgt til den prisen, svindyrt og kjedelig gjenbruk… Julie Nord, Eske Kath og Cathrine Raben Davidsen ser ut som et stort gjesp for min del via google.

1 Like

Follow the leader gik jeg ind for at købe men var late to the game, så alle var væk.

Resten siger mig ikke noget :slightly_smiling:

Enig, synes orginalen var mer revulosjonerende :slightly_smiling:

1 Like

Dave White - Penguin (Hand Embellished Giclee Print, 122 x 80cm, ed 20) £1200…

Synes Dave White har mye fint, men kjedelig at det koster skjorta… Kunne godt tenkt meg en diamond dust versjon av et av trykkene under;



Kjøpt og betalt!

Denne Sepe er ute med nytt trykk i dag. Liker det jeg ser, jeg!

http://www.soon-editions.com/collections/new-arrivals-1/products/served-dinner-by-sepe

1 Like