Sandra Chevrier (CAN)

Følger med oppheng på disse…

1 Like

Kjenner jeg ble ferdig med skateboard når jeg var fjorten år.

1 Like

Man blir aldri for gammel til å leke :dizzy:
Personlig syntes jeg det er kult med noe som bryter litt og ikke er helt firkantet :sunglasses:

1 Like

Bare vær obs på at dette kan havne i samme kategori som flisene til Invader, altså ikke kunst. Skateboardene kan bli tolket som kommersiell handelsvare.

1 Like

Problemet er vel kanskje at skateboard er gjort til døde nå. ALLE, levende eller død, har jo snart et skateboard på samvittigheten :slight_smile:

1 Like

Jeg er enig, ser ikke på ett nummerert skateboard som kunst. På lik linje som en Kaws bamse for min del. Men det finnes mange type samleobjekter…

BTW, Få brettene inn i en ramme… vipps og man har ett stykke kunst :wink:

Er mest spent på Ebay-prisene de neste ukene…:scream:

Du har egentlig et ganske snevert syn på kunst, hvis man ser hva som er ute i gallerier i dag:

f.eks http://www.kunstkritikk.no/kritikk/ved-resirkuleringens-endepunkt/?d=no

Vil påstå at MW sine skateboard, spacere, og stoler, er mer kunst, enn en handlevogn full av søppel. Sikkert delte meninger om dette, men hva som er (moderne) kunst er per def. ganske mye. Sandra kan jeg ikke fordra, men det er fortsatt kunst, etter min mening.

Man kan kalle absolutt ALT for kunst… selv har jeg 2 sett med skateboard om en måneds tid… det betyr ikke at JEG anser det som som kunst fordi det er nummerert, for meg så blir det ett samleobjekt. Sikkert enkelte som kaller frimerker også for kunst…

Til informasjon blir disse handlevognene med søppel 5ganger mer kunst enn ett sett med skateboard i mine øyne. Betyr ikke at jeg vil ha ett sett med handlevogner i stua :wink:

Den norske saueflokkmentaliteten virker å utebli, eller så sover folket fremdeles ut rusen etter gårsdagens bobler. Begge motivene er fremdeles tilgjengelig for salg.

1 Like

Forstår egentlig ikke hvor “samleobjekter” kommer inn… vi diskuterer om malte skateboard etc. er kunst. Kunst er ikke primært til for å samles, men for å nytes :slight_smile:

Samle objekter eller ikke… Er Sandra sin siste kaffekopp også kunst?
Jeg liker den… og jeg drikker kaffe fra den… funker til og med i vaskemaskinen… jeg kjøpte den fordi jeg likte den (altså nyter den). men går man ikke litt langt om man kaller det for kunst (?).

Nahhh… tror det er kunst :grin:

Mummi koppene fra Kitch’n også? :innocent:

Hva i all verden slags utsagn er det? Er et trykk på papir kunst, men trykk på en treplate eller porselen er ikke kunst? Hva hvis kunstneren maler på treplater eller porselen?

#føkkedoppdefinisjon

Fra Kitchn eller fra Arabia?

Mummikoppen er absolutt min favoritt.

Jeg har følgende definisjon på kunst:

Hva som helst er kunst så lenge det er laget av en etablert kunstner.

Kunst kan også lages av de som ikke er etablert, men da må man pent belage seg på å lage noe som er innenfor det etablerte.

Dette provoserer kanskje en smule, men det er en god del sannhet i de påstandene.

:monkey::dash::dash::dash::dash:

2 Likes

Hva er vell ett kunst forum uten noen små provokasjoner… er jo tidvis det kunsten og enkelte kunstnere ønsker å oppnå :slight_smile: ville vært kjedelig om alle var enige om alt her inne…
Uansett, ser frem til å dra ut på skaterampen med mitt nye KUNST rullebrett i sommer :sunglasses:

@eriklokken God morgen, sa jeg at kunst ikke kan påføres en treplate eller porselen?
Mine 4 siste kjøp har vært; papp - lerret - kjøkkenskuffe i tre og gips om vi ikke regner med mitt nye skateboard. Jeg er ganske åpen for hva kunst er og hvilket medium det kan føres på.
Betyr ikke at all porselen og treverk er kunst av den grunn, definisjonen av kunst er slik jeg ser det svært åpen og alt kan strengt tatt kalles for kunst, det er jeg ikke uenig i.

1 Like

Samlerobjekter kommer inn fordi mange av oss her inne har samlemani. Ikke bare på kunst, men også ting som ligner på kunst - som disse brettene.

1 Like