Nytt trykk fra Conor Harrington

Bittelittegranne silketrykking er fremdeles silketrykking om det er på hvitt papir eller papir som har farger ifra en printer :slight_smile: Da er du over i en tilleggsprosess utover det digitale.

Nei, skal ikke mer til, da er det et håndkolorert foto.

Det vesentlige er at loven ikke sier noe om “mengder”. At vi får skuffende lite HF fra Pejac er en annen sak.

1 Like

ikke helt enig, i mine øyne er da fotoet håndkolorert/videreutviklet. Det kommer helt an på hensikten til kunstneren da han laget verket.

hør med Kagge. Er dette en bil, en bil med kabel på panseret eller et kunstverk ?
kagge

for ikke å snakke om bananen:

er det banan, banan med tape eller kunstverk ?

100% sikker på at disse ville vært/ble momset inn som kunst

men ja, verden er snodig, kunst er enda snodigere, dog heldigvis ikke bare sort eller hvit :slight_smile:

ho ho ho og god jul

Her gjør du en vanlig feilslutning. Det er forskjell på hva som kan defineres som kunst av folket og hva Skattevesenet definerer som kunst. Sistnevnte er bare relevant for å unngå mva. men det er mye utenfor Skattevesenet definisjon som kan defineres som kunst

1 Like

Det er helt ok om du syntes det, vi er bare uenige.
Jeg snakker ikke om hva folket, Azidops eller Skattevesenet definerer som kunst, men hva jeg gjør. Om jeg føler at noe momses eller defineres feil så klager jeg det inn, så enkelt er det. Om andre velger å gi opp kampen eller tolke det annerledes er helt og holdent opp til dem. Min erfaring er som sagt at at det lønner seg å klage det inn om man føler seg urettferdig behandlet.

1 Like

Hørte du noe tilbake? Får bare følgende beskjed:

Vi vil trenge en faktura som viser antall opplag - hvilket opplag du har kjøpt.

Signert av kunstner (nålevende),

Jeg har fått tilbake et skriv fra Hungryboybooks som bekrefter alle punktene iht loven. Denne har jeg sendt til DHL, men ikke hørt noe tilbake enda.

Anbefaler å sende en lik forespørsel til HBB med ditt print nummer og deretter sende den til DHL.
Art Declaration Conor Harrington.pdf (43 KB)

3 Likes

Oki, har sendt henvendelse til HBB en stund tilbake uten å få noe svar :see_no_evil:

Bare heng på dem, det ordner seg :+1:

Eline:
Send purring til HBB, så kommer de nok tilbake til deg.

Jeg fikk følgende e-post fra DHL nå:

Hei xxxx

Takk for din henvendelse.

Vi beklager feilfortollingen som er utfør. Vi bekrefter at vi krediterer faktura TAX4572026

Har du ytterligere spørsmål, vennligst svar på denne eposten eller ta kontakt med DHL Express Fakturaavdeling på telefon 21 00 22 00 , tast 4 og henvis til etrack1 nummer 41492373 .

Vennlig hilsen
Jeanette
Fakturaavdelingen
DHL Express

Så da er min sak løst.:muscle:

4 Likes

HBB har våknet opp og de har svart på mailen min og spør etter edition nr for så å sende bekreftelse

Samme som @OlaNorman nevner.

1 Like

Fikk svar fra DHL

2 Likes

Og det er dette jeg har mast om noen ganger at det ikke alltid er speditør som gjør feil. De er pålagt å kreve mva om ikke annen informasjon er tilgjengelig fra avsender. Her bør du klage til selger. En seriøs aktør er nøye med å dokumentere forsendelsen både som god kundeservice og slippe arbeid i framtiden.

2 Likes

Jeg fortalte HBB at de må merke tuben bedre neste gang. De har nå fått det samme dokumentet som Richard bruker på Mehdi trykk og håper de benytter det ved neste release.

Mitt trykk hadde noen skader så jeg fikk et nytt erstatningstrykk. Det første ble jo importert av dhl, men erstatningen kom med posten. Syntes det var litt merkelig. Det skal vel ikke være tilfeldig hvem som blir importør? Trodde dette var gitt mtp hvem avsender benytter i hjemlandet.?

2 Likes

Deilig

4 Likes

Charity release i morgen for de som vil prøve å skaffe seg en billig CH.

250£

8 Likes

Takk for info! :+1:

1 Like

SOLD OUT

Tok ca 1 min og 20 sek.

5 Likes

Kjøpte en, jeg. Lett å rasjonalisere når man både liker kunstneren og penga går til veldedighet!

3 Likes

Ble en på meg og :slight_smile:

3 Likes

Takk for tipset, min første Harrington :slight_smile:

2 Likes