Nytt trykk fra Oslo Print House: Bertil Greging 10. april kl. 18.00

Hei alle medlemmer,

OPH er stolte av å kunne presentere vårt første slipp med kunstneren Bertil Greging. Slippet finner sted førstkommende søndag, 10. april kl. 18.00.

Bertil Greging - Electric Profile

5.000 NOK (ink. kunstavgift og frakt)

106 x 76 cm
Silketrykk, 8 lag (farger)
Hahnemühle 300g papir
Signert og nummerert av kunstneren
Opplag på 100 stk.

Bertil Greging - Three steps (purple)

10.000 NOK (ink. kunstavgift og frakt)

146 x 112 cm
Silketrykk, 2 lag (farger)
ARCHES® Aquarelle papir
Opplag på 8 stk.

Bertil Greging - Three steps (orange)

10.000 NOK (ink. kunstavgift og frakt)

146 x 112 cm
Silketrykk, 2 lag (farger)
ARCHES® Aquarelle papir
Opplag på 8 stk.

Bertil Greging – En outsider på innsiden

«En av landets mest spennende kunstnere!?» - Tommy Olsson, Morgenbladet

Bertil Greging (f. 1957) er en markant skikkelse i det norske kunstlandskapet. Siden slutten av 70-tallet har han en rekke vellykkete utstillinger bak seg hos blant annet «Museet for samtidskunst», «Kunstnerforbundet», «Galleri GAD», «Galleri Trafo» og «Kunstnernes Hus (Høstutstillingen)».

Bertil jobber med en rekke ulike uttrykk; fra strengt grafiske tegninger og malerier til fargesterke og ekspressive collage- og papirarbeider. Det gjennomgående for hans kunstnerskap er det særegne og kaotiske uttrykket – en kan ikke unngå å fascinert av bildene til Bertil.

Greging er en selvlært kunstner og står dermed litt på utsiden i forhold til kunstnerne med utdannelse fra akademiet. Han er derimot kjøpt og tatt inn i varmen av en rekke institusjoner og kjente samlere som Nasjonalgalleriet, Norsk Kulturråd, Malmö Konstmuseum, Rolf Hoff, Christen Sveaas og Tor Juul.

«… Greging kan absolutt sammenlignes med Bjarne Melgaard. Begge har en råhet i uttrykket som gir fascinerende bilder» - Lars Elton, Dagsavisen

Vi trekker en heldig vinner som får en eksklusiv Artist Poof av Electric Profile. For å være med i konkurransen trenger du bare å sette deg på maillisten til Oslo Print House her og dele bildet vårt på Facebook her :relaxed:

10 Likes

Hodet er min favoritt, kommer til å ta seg pent ut på veggen min :heart_eyes:

2 Likes

Ja Electric profile er et print som skal opp på en vegg hjemme hos meg :slight_smile:

4 Likes

Mamma spurte hva jeg ønsket meg til bursdagen på onsdag. Tror jeg har funnet svaret.

Og ja, det er lov å utnytte mødre litt av og til. :blush:

3 Likes

Electric Profile i boks.
Meget kult trykk - perfekt for en av veggene.
Det gledes.
:slight_smile:

Allerede? Det er noen som har kontaktene i orden.

Melde seg på mailinglisten vet du :wink:

Hmmm. Trodde jeg var det.

Ender vel med at jeg ikke får det nå som folk har eksklusiv tilgang til forhåndskjøp.

Disse likte jeg veldig godt, blir forhåpentligvis en electric profile på meg også!

1 Like

Bør man satse på denne? Har fått tilbud om presale. Likte motivet, men er jo helt ukjent kunstner for meg.

2 Likes

Kjøp det du liker og vil henge på veggen.

2 Likes

Jeg er veldig enig i det, men for meg er også kunst litt historien til kunstneren.

http://www.kunstnerforbundet.no/kunstnere/23;Bertil-Greging

Ikke akkurat en nybegynner i gamet :smirk:

1 Like

Hmm. Jeg har ikke fått noe tilbud om presale.

Er på mailinglisten. Virker ganske urettferdig…

2 Likes

Hei @Virus, da må det ha skjedd en feil, alle som registrerte seg på listen før søndagen skal ha fått mail.

Sendt deg en melding nå :slight_smile:

1 Like

Ah, OK - så d er sånn d virker. Meldte meg selv på i går. Får kjempe meg gjennom køen på søndag.

Takk!

Electric Profile og Three Steps er nå tilgjengelig for salg på Oslo Print House.

Vi har også trukket en heldig vinner av konkurransen som får en artist proof til seg og en venn. Vinneren er Anders Ringdal, gratulerer! :smiley:

1 Like

Konkurransereglene har jo vært svært så forskjellige fra hva som står her, og hva som står på Facebook. Jeg antok at et av trykkene skulle deles ut til folk som hadde meldt så mailinglisten, og det andre til en “tilfeldig venn” på Face.