Graffiti Prints Archive Vaults Open Again | 01.11.2018 kl 18:00

Var ikke mye som fristet der.

Hva tenker dere om prisnivået på disse? Mye her som prises noe stivt etter min mening.

2 Likes

Jeg har valgt å ikke kjøpe mer fra Graffitiprints inntil videre. Mest fordi det ikke er klare retningslinjer når det kommer til kjøp av kunst fra spesielt dette nettstedet, og jeg syns det begynner å bli litt slitsomt å holde på med diskusjoner fram og tilbake med Posten og Tollvesenet for hvert kunstkjøp du foretar deg herfra.

Dessuten begynner jeg å irritere meg over alle disse spesialutgavene som til stadighet dukker opp. Beklager, men dette trykket er utsolgt. Nei, vent - det kommer kanskje en spesialutgave om noen måneder. Kanskje i noen andre fargekombinasjoner og…

Hell og lykke til dem som prøver seg. Jeg har hvertfall fått mitt ønske oppfylt for dagen - SOL UTE. God søndag, folkens!

8 Likes

Hva er egentlig problemet med Grafitti print vs. tollvesenet? Blir ikke G P regnet som kunstnerens mellommann?

Må jo styre i månedsvis med posten og toll. Posten kjører jo mva uansett på det.

Enig med deg. Synes noen var latterlig overpriset. Men igjen, tipper de ryker … så det er dell ikke overpriset?

Ikke noe for flippergjengen dette, men derimot en fin anledning for samlere til å sikre gode objekter til fair markedspris.

Tenker vi om ikke lenge ser Dancer nord for 30K.

Dette er et bra tiltak fra GP og de mest ettertraktede kunstverken - les Dancer - vil gå unna raskt.
Vurdere selv å gå for noe.

1 Like

Eneste som vekket litt interesse var aluminium oss og sc/mw brass. Men orker ikke grave så dypt

1 Like

Hoi hoi

Fremdeles Sandra Chevrier tilgjengelig ved GP slipp,45 min etter slippet?? Overpriset main ed??

Ser ut som alt e utsolgt nå?

Jepp!

Tror de heller bare har fjernet alle. Aldri i livet om La Staa m.fl solgte ut…

2 Likes

Enig. Her er nok alt fjernet,solgt eller ikke.

Som om jeg skulle sagt det selv @Kebabdyret !:+1:t2:
GP begynner å bli latterlig. Jeg nekter å handle noe som helst derifra lenger.
Jeg har en sterk mistanke om at mye av det som selges der egentlig ikke selges til vanlig folk men venner/bekjente til andre priser enn det som står. Eller at de aldri hadde noen tilgjengelig i det hele tatt, men prisene de setter er med på å drive opp. Litt det samme som skjer på eBay. (Fake salg)

Det at dancer går over 30 i den nærmeste fremtiden tviler jeg sterkt på. Var noen som snakket om i fjor at den ville gå over 25.000, men det som skjedde var at det gikk motsatt vei. I Norge får du dancer til 20.000-23.000 og i utlandet går de for 16.000,-. Om noen absolutt spør om bevis for de tallene jeg skriver så er det basert på hva jeg selv solgte i fjor, og hva jeg har snakket med utallige andre selger om.

5 Likes

Ingenting nytt å melde her, min analyse:

Printene selges hovedsaklig til kunstig lav pris på slipp.
I tillegg så holder man X stk tilbake.
Sånn skaper man hype.
Så, av en eller annen grunn, så har X stk endt opp hos faste flippere som av en eller annen grunn kan få flere trykk fra slipp som blir utsolgt på sekunder, gang på gang på gang på gang…
Disse snikes så ut i markedet gjennom x antall kanaler hvor prisene nå er høye fordi
prisene var kunstig lave i utgangspunktet, så mange som egentlig ville ha det, har ikke fått det, og etterspørselen er dermed ikke dekket…
Vipps: Vi har nå skapt høy “markedspris”…
Så da er det bare å åpne “hvelvet” og ut kommer P/P og A/Per (og merkelig nok også main editions) til markedspris (eller til og med over)
Disse rives bort hovedsaklig fordi mange foretrekker å handle rett fra source enn via annenhåndsmarkedet.

Det komiske her blir jo at de har erklært flipperne krig.
:sunglasses:

3 Likes

Hvor mange P/P og A/P kan de komme med? Dancer main edition kom i 175 eks, og så var del vel noen special edition som kom i 20 eks.
Hvordan står P/P og A/P pris i forhold til vanlig nummerering?

Sikkert andre som kan svare bedre enn meg her, men:

Artist proof er typisk 10% av opplag, mens printers proof i utgangspunktet er trykkerens (ene) print.
I tilfellet Graffitiprints så vet jeg at de kjører edition på P/P også, siden jeg selv har en p/p x/3 på et trykk som hadde under 30 i opplag i utgangspunktet, så hvor mange de lager på større editions aner jeg ikke. Forhåpentligvis ikke veldig mange flere, for hvis det kommer ut så vil de fort oppleve at pris på p/pene slutter å gå over markedspris.
I utgangspunktet har de samme verdi, men ikke uvanlig at de kan gå over, først og fremst fordi de i
prinsippet er mer “sjeldne”, eller kanskje t.o.m har små avvik/feil fra mainedition.

Hva angår “hemmelige” editions som ikke kommer på release så er vel det vanlig blant de aller fleste kunstnere tror jeg.
Personlig så legger jeg til ca 20% på hovedopplag for å ta høyde for APer/PPer og “special editions”, så slipper jeg å bli skuffet når slike viser seg og finnes.

1 Like

Jeg fikk tilslag på Sailboat! Ifølge GP solgte de nummer 4, 5 og 6 av den i dag.

Jeg skvatt litt da kjøpet gikk gjennom, det er første gang jeg har klart å kjøpe noe Martin Whatson fra sidene deres, og jeg har prøvd maange ganger!

Jeg liker bildet veldig godt, men føler at prisen var ganske stiv. Hva tenker dere? Har vært i kontakt med GP, som sier at det går fint å få pengene refundert hvis jeg vil det.