Outsidersin : international street art + exhibition sept 3

Coming soon… Norway’s largest Street and Urban Art show for sometime featuring works from Nuart’s private collection, REedproJECTS Gallery roster of artists alongside some of the world’s leading names.

Banksy, Barry Mcgee, Roa, Dolk, Evol, Herakut, Sandra Chevrier, David Choe, Jose Parla, Eine, Martin Whatson, Dotdotdot, Sandra Chevrier and many more

We’ll also be releasing a very special anniversary 15 print boxset to celebrate Nuart’s 15th Anniversary.
Expect live performances, dj’s, drinks and some very special exclusive commissioned works !

join our facebook event and instagram feed for updated info.

3 Likes

Coming soon… On the eve of NUART FESTIVAL we’re proud to present an international group exhibition of art to celebrate the perennial Outsider.

Launching on Sept 3rd at Skur 2, Reedprojects Gallery have invited an exciting international roster of artists to present work alongside pieces drawn from the Nuart Collection, the exhibtion
will be presented at the beautifully purpose build art gallery, Skur 2 on Skansenkaien.

Expect the usual mix of live performance, installation, dj’s, bar and urban art boutique.

Also, we’ll be releasing a beautiful anniversary boxset including signed prints from Sandra Chevrier, Jamie Reid, Icy & Sot, Futura, Martin Whatson, Dotdotdot, Martha Cooper and many more. 15 years, 15 prints. Edition of just 100. Available at the opening of OutsidersIn and Nuart only. Sept 3rd & Sept 5th. No pre-sale or online sales for this one I’m afraid.

For more info sign up for the event here

4 Likes

Spennende, noe mer info om boxsettet? Pris etc?

Spennende! Flybilletter og hotell er booket i dag.

1 Like

That’s great Gromsen ! don’t fiorget to check out Nuart opening on the 5th and Icy and Sot at the gallery. Crazy busy weekend for art lovers !

No further info just yet. Still waiting for the last few confirmations. But kunstveggen will be amongst the first to know !

6 Likes

Ooh yes. You will like this… Ever thought these would be for sale? Well, not these, but for the first time ever will a Sandra Chevrier collaboration with Mr. Martin Whatson be available for sale, during our ‘Outsiders In’ exhibition 3rd September!! Subscribe to our mailinglist for enquiries

10 Likes

Exciting :grin: will it be original work or a limed print release? If I May ask :wink:

Original work :slight_smile:

We’ll also have the first in Dolk’s series of “buffed” paintings for the show. Here’s a taste of the new street work for Nuart.

1 Like

Synes den nye retningen til Dolk er utrolig spennende. Blir det pdf med noen nye verk av Dolk etterhvert?

Forklar meg hva som er så utrolig spennende med ‘den nye retningen’ :smile:

Synes de tilfører de kjedelige veggene svært lite…

I guess that’s exactly what he’s attempting to disrupt. Our expectations of what “street art” is or should be. A brave and necessary move I think.

3 Likes

Kan ikke helt se at dette er en “nødvendig” retning å ta. Da foreslår jeg at kommunen begynner med street art så kan heller dolk komme og buffe veggene i etterkant… I bakvendt land der går alt ting an :notes:

2 Likes

Men jeg ser kansje at jeg er litt for kritisk, dolk er for meg som sikkert mange andre en klar favoritt, med den nye retningen som jeg ikke klarer engasjere meg i og ikke helt skjønner meningen med ytrer jeg meg kansje litt for krass, hvis den nye retningen gir kunstneren noe selv, og mange av dere er jo det helt greit og forståelig. Ønsker dolk all hell i den nye retningen, det er bare ikke for meg :blush:

1 Like

Det er klart det er nødvendig, se bare på oppsettet av kunstnere øverst i denne lenken eller for den utstillingen i Bergen under:

Hvem kommer til å bry seg om denne haugen med ukjente kunstnere som gjør akkurat det samme som Dolk?

Kjempebra at han gjør noe annet isteden for å spy ut mer av det samme.

AFK
Air
Anne Angelshaug
Argus
Bares
Barnslig
Bot
Dake
DotDotDot
Joy
La Staa
Martin Whatson
M.u.M
Newton
Nimi
Skurk
Teg

2 Likes

Jeg liker dette fordi det var litt uventet av Dolk å gjøre dette.
Liker at han gjør nøyaktig som han vil. Surrealistisk og modig.
Han nådde jo så å si “all time high” interesse ved de siste slippene fra HMP. Gir seg på topp (fornuftig)
Nå starter han litt på nytt. De nye verkene gir meg en undring og nysgjerrighet. Føler det er starten på noe som kan bli veldig stort. Tommel opp.

Er det ikke Banksy som eier streetartstilen da?

Nei, Blek le Rat.

2 Likes

Argus har da virkelig gjort noe helt for seg selv lenge.