Pejac (Spania) Tråden

Prisen på Christie er inkludert avgifter… stoppet på 11k£ så la de på de koselige 26% temmelig raskt…

Ser forøvrigt det ligger en yy på Finn nå men kanskje det er den du refererte til?

https://www.finn.no/292529539

Ja der ser man, den ligger der enda :rofl: (ikke min) Det fyllekalaset på perrongen er det på tide å dempe boomblastern og korke flaska eller?

Allikevel: tett på 14k gbp dvs 180k da… halv pris på finn :+1:t2:

1 Like

Noen som vet hva selgerne sitter igjen med etter auksjon? Antar auksjonshuset tar hele bp, men tar de noe av salgssummen også?

1 Like

Fikk loddet mitt i dag. Med frakt og det hele. :partying_face: Håpet på en special edition, men den gang ei :slight_smile:

2 Likes

Her er det sikkert ulike varianter (og avhengig av objekt er det også mulig å forhandle), men et konkret eksempel fra Christies som jeg hadde var det 10% av hammerslag. Og i tillegg 2 % for beløpet som lå over deres “high estimate”.

Som nevnt. Sikker mange varianter.

Noen som tilfeldigvis har noen duplikater av de eldre postkortene, som de kunne tenke seg å la gå (foruten om So Far, So Close)? Gi en lyd, ønsker gjerne å kjøpe :slight_smile:

Skal gi dere en anledning til for å dempe musikken og sette fra dere konjakken:

  • Har fortsatt mitt sett med yy - jeg kan litt nølende la den gå til rett pris.

  • Kan skaffe en sfsc ed 60 om det er noen som ønsker seg en slik her inne :blush:

Og også (hold dere fast)

  • H2O e.e! HF special ed.

Bare 1 kjent offentlig salg av h2o e.e - christies ifjor på ca 300k NOK (26k gbp)

Ta kontakt på pm ved særiøs interesse.

Men husk at disse er ikke tilgjengelig særlig lenge.

8 Likes

:drooling_face:

Hva går disse for? :smiley:

2 Likes

Det må jeg svare på i dm min venn. YY’en er min, jeg er ikke den som tenker at standarden er satt fordi den gikk for 180k med fee på Christies for 2 dager siden😊

De to andre er ikke mine og selges i €. 100% trygg handel. Men valutakurser er ikke akkurat på vår norske side for tiden.

Har en formening fra selger om hva som selger de 2 andre.

1 Like

Den andre (kanskje bedre) bench mark for YY er den jeg viste til for noen dager siden (i kjøpers perspektiv):

Fremdeles til salgs i UK.

«Ying Yang (special edition of 30) £13,500» som er ca 165k NOK

Hva vil du tro er normal forskjell mellom m/e og s/e? 25-30% ?

1 Like

Enig med deg der @Toris64 at den e.e yy’n du har der er priset bra :+1:t2: det som trekker yy e.e prisen litt ned er at det er 2 ekstra opplag av special editions, så det er langt flere e.e’er enn “normalt”, man har et opplag på 10 også hvor det er ekstra hf detaljer på begge verkene, mens det opplaget av 30 så er det ekstra hf kun på det ene. Ellers på alle andre trykk han har presentert er størrelse forholdet på e.e varianter langt lavere enn main opplaget - som da igjen gjør e.e ene langt verre å oppdrive. Prismessig ser man nå en godt å vel dobling av pris på e.e’er kontra main eds. :blush:

3 Likes

Der har du den perfekte matteeksamens oppgaven for en kunstinteressert.

«Peder Ås skal kjøpe kunst, men er usikker på hvilken Pejac han bør velge, argumenter, vis utregning og gjør rede for hvilket av disse verkene som er det beste kjøpet når X=75’.

e.e yy - m/e - s/e - hf - main ed - special ed.

1 Like

YY e.e edt. 30 = HF på det hvite trykket.
YY e.e edt. 10 = HF på det svarte trykket.

3 Likes

Takk :blush:
Det lover bra for prisutviklingen av ge vs se.

GE - Gold Edition
SE - Silver Edition

1 Like

Ja det har du rett i… Men du jukser og har fasiten!

Det du sier er at du har fått deg en new wave med gold leaf?

3 Likes

Kun en generell betraktning :blush:

1 Like
4 Likes



GREAT BEAR

9 Likes

Karlsvogna der ja… rått

1 Like