Pøbel original, hva tror dere verdien ligger på?

Helt enig med @andthenPush her. At noen tar ned noe som er malt opp inni sin egen eiendom er vel helt opp til dem selv. Likeledes om de vil selge det. Verket bør tas vare på ihvertfall :slight_smile:

3 Likes

Om det lar seg gjøre innenfor økonomiske og bygningsmessige akseptable rammer, og ikke minst om eier vil det, kunne det det jo vært spennende å få la verket leve videre integrert i et evt ny-restaurert naust. Men, dette er helt opp til eier.

1 Like

Enig! Vis det frem til folket! Etter fjorårets tur til Henningsvær fikk jeg et godt inntrykk av hvor mye Pøbel betydde for de som bodde der oppe, så vil tro det finnes flere steder som kunne tenke seg å vise frem denne.

1 Like

Og nå - over til en helt annen (men lignende) sak. Beklager til @Naomi at jeg sporer litt av her, men kan være spennende å høre hva KV-medlemmer tenker om denne.

Forrige fredag på vei hjem fra jobb, så jeg at Pøbelen som har vært på Oslo S var borte. Jeg spurte en vekter om han viste noe om denne, fikk telefonnummer til senterleder.
Jeg ringte og spurte og jeg fikk svar; Åja, den kastet vi for en tid tilbake.

Dette er jo i det offentlige rom som noen henviser til her, og enig med de: Skal ikke stjeles, naturlig nok.
Men, om senterleder sier til meg: Ja, den står på lageret her og støver ned. Vi hadde tenkt og kaste den.
Hva ville dere gjort?
Jeg krysset jo fingrene og hadde gjort meg opp en mening: Kjøpe den av de, men gi hele summen til blåkors e.l.

Så, hva er rett og galt her?

1 Like

@Naomi Her mener jeg du står fritt til å gjøre hva du vil med verket. Det er bedre at du selger det til noen som ivaretar verket på en god måte, enn at det råtner bort eller kastes. Det er jo ikke snakk om at det stjeles. Dette verket ble laget på noens eiendom. Hva de velger å gjøre med verket må jo være opp til de.

Her må enkelte komme seg ned fra den hvite hesten. Skulle likt å se hva de gjorde om de var i samme situasjon. Synes det skinner frem noe dobbeltmoral her inne på kunstveggen.

@henkeob Hadde det vært meg? Jeg hadde funnet en perfekt plass i heimen hvor verket kunne nytes. Betalt eller fått gratis. Samme det. Så lenge man faktisk ikke aktivt går ut å stjeler gatekunst så mener jeg den som besitter kunsten må få velge selv hva de gjør med den.

12 Likes

Veldig enig med alt du skriver @gnageren!!
Tror nok mange burde ta noen runder i seg selv…

Lykke til med salget! @Naomi

1 Like

:open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth:

Herre-føkkings-jesus

Hjertelig takk for tilbakemeldingene deres!

2 Likes

Denne tråden ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.