Pøbel - 'Portrait of a pipe-smoking fisherman'

Jeg er fortsatt ute etter en rød variant, ønsker du å tjene penger på en “quick flip” så ta kontakt. Diskresjon garanteres :slight_smile:

Folk vil ha dette på veggen og det er suverent. Jeg vurderer dette trykket over ICWT, ville ikke tenkt på salg (om man av en eller merkelig grunn har behov for å selge) under 15000 for dette trykket.

Jeg er enig. Er også en grunn til at Lofoten og ICWT sjeldent er for salg. Tenk disse 3 ved siden av hverandre…

1 Like

Har nedtelling :heart_eyes:

1 Like

Noen som vet når abc begynner å sende ut printene?

Har satt av en plass på veggen til denne men ble kastet ut ved betaling i går. Kjøper for 8000.

Ta kontakt :slight_smile:

Hei. Er det noen som selger Main?

1 Like

Aner ikke når de begynner å sende, blir bortreist i en 10 dager fremover uansett, så satser på at de er klar til å sendes om en 6-7 dager

1 Like

Da har den første kommet på Finn. Ikke akkurat kostpris :frowning:

https://www.finn.no/116432374

Det lå et på finn i går en liten periode til 7000.

image

Tror dessverre de kommer til å gå for denne prisen også, gitt pupulariteten ift icwt. Samt de fleste tror jeg faktisk vil ha denne på veggen.

Det har du nok rett i, men spranget fra slipp-pris til flipp-pris er litt absurd.

Misset som så mange andre på dette trykket, men om noen som var heldig heller ønsker seg originalverket Pest tar jeg gjerne pipefiskeren som en del av betalingen. Har du i tillegg stor Lofoten så er det jaggu meg ikke så mye cash som skal til før Pest henger hos deg :slight_smile:

Det er bare å vente til disse begynner å komme på døra rundt om, da blir det flust på finn.

2 Likes

Trist at det skal være sånn. Tydelig tegn på at Ola N har for mye cash flytende. Kanskje vi har godt av litt renteoppgang

Hvis du tror en renteoppgang på par prosent vil få folk til å slutte å flippe kunst med avkastning på flere hundre prosent i året tar du nok feil.

La oss kjøre et enkelt regnestykke.
Kostpris inkl frakt var ca. 320 GBP, det tilsvarer ganske nøyaktig 3500,- NOK.
La oss anta at salgspris er 7000,- noe som er et tall som har blitt kommunisert mye i denne tråden.
Det gir en avkastning på 100%, noe du bør få realisert i løpet av en måned, regner du det over til årlig avkastning havner du langt over 1000%. Som du ser er dette svært lønnsomt, og jeg tror at de fleste som flipper klarer å hoste frem pengene uavhengig om renten beveger seg eller ikke.

Det du kan få rett på er at etterspørselen etter kunst generelt sett blir lavere med en høyere rente, noe som vil føre til at du får lavere prisstigninger i second-hand markedet. Dette tror jeg nok kan stemme.

Jeg tviler sterkt. Jeg håper ihvertfall det.

Det skjer hver gang på sånne slipp. Det lå vel 8-10 ICWT på samme tid på finn sist, blir spennende å se hvordan flipp-ratioen er nå med slipp vs loddtrekning.

1 Like

flippere vil det alltid være. Spørsmålet er jo antallet. med 300 vs 175, så er 8 stykker særdeles lite mtp at det er godt over 15 som vil kjøpe her inne. Uansett, mitt skal på veggen :smiley:

Anna ble jo også utsolgt på release, men den har jo vært lett å få til kost i ettertid. Nå har nok ikke den har samme «på veggen/i mappe» ratio som piperøykeren, men det kan jo hende at hypen går litt ned når folk får de i hende. Kanskje, kanskje ikke, vet ikke…