Printrelease fra SKURK

Et par bilder fra gårsdagens økt hos Trykkeriet. Skurk i omfattende prosess med fotopolymer dyptrykk. Ny printrelease i midten av Juni!

Skurk “Alight”
We’re happy to announce a limited edition this upcoming weekend. Skurk - known for his strong motifs and love for the traditional and manual printing process - are bringing out the stunning result of the new work entitled “Alight”. The photopolymer prints are based on the well-fitted piece in the city centre of Bergen, not far from GEO.

The official release will be Saturday at 12:00 (CET), held both online and in-gallery.

Title : Alight
Papersize : 70x45 cm
Edition : 50
Medium : Photopolymer print on Hähnemuhle paper 300 msg
Price : 2000,- NOK 250$
Release date : June 16, Saturday at 12:00 CET through www.gallerigeo.no and in gallery
*Free pick-up is available through online shop

Well done, likte motivet godt!

Har valgt to ulike innramminger fra Ramme Service. Hva sier folket? :thinking::wink:

Liker den sorte rammen best :slight_smile: Hva er det som knuses / er i lyset fra lampen på bildet forresten?

Liker generelt eikerammer, men syntes det ble litt mye svart passepartout? Uavhengig hadde jeg nok valgt den til høyre på min vegg :slightly_smiling_face:

Det er en person som ser ut til å hoppe ut av pæren. Digger arbeidet til skurk. Mener det er nærbilder på instagram kontoen til skurk. Det ligger mye godt håndtverk bak og det syntes i trykket.

Er en liten fyr som hopper ut av pæra. Hadde nok kjørt denne flytende med hvit bakgrunn og eikeramme

Veldig fan av eikerammer selv. Hmm syntes du? Ganske standard avstand med rett i underkant av 3 cm, men det er selvsagt en smaksak :wink:

Enig, det er også et godt alternativ.

Signatur og nummer skulle stått på selve trykket. Ville likt å rammet den inn med svart ramme og pp. Altså helt sort.

Helt klart den til venstre. Bildet til høyre ser inneklemt ut med den svarte kanten rundt. Den tilfører ikke noe annet enn klaustrofobi. Liker at det er litt luft rundt.

Kanskje feil å si for mye svart passepartout, mente nok heller at det ble for mye med svart passepartout. For meg kunne det holdt med flytende, hvit bakgrunn i eikeramma… Jeg syntes det blir litt ekstra tøft når papiret er litt “røft”(vet ikke hva det heter) i kantene som det ser ut til å være, og i en flytende ramme. Men igjen, det er meg, blir fort lei av standard svart ramme :sweat_smile:

Var litt vanskelig å se ut i fra første bildet siden det er såpass med kontrast og avstand. Men det er altså rammet inn flytende sort passepartout. Når det er sagt så er jeg helt enig i alternativene kan fungere :slight_smile:

Heldigvis mindre kamp på denne releasen sammenlignet med slippene fra GP.