Pris på Dolk canvaser ?

Tror de prisene jevnt over ligger vesentlig høyere enn på privatmarkedet.

1 Like

Der er det jeg også har en mistanke om… Svakhete med dette forumet er at det så mange som har egeninteresse i potensielle salg som legger prisene veldig, veldig høyt når det er spørmål om priser… jeg synes det bør være mulig å ha en diskusjon om priser uten at det blir slik. Selvsagt er det slik at pris er der kjøper og selger blir enige om, men der finnes noen litt mer objektive tall å forholde seg til! Når det er sagt har jeg fått mange fine tilbakemeldinger her inne også ! Så takk for det !!:grinning:

1 Like

Det er jo der vi alle må tenke litt. Det er en grunn til at galleri er dyrere, nettopp fordi de kan tilby finansiering kanskje, ta noe kunst i innbytte, det er en trygg mellompart. Det er som å kjøpe bil av forhandler - det er dyrere enn privat!

Så kan du jo også se hva kunstbilder ligger på Finn for - mellom 65-90.000,-. 65.000,- er for de som trenger penger snarlig, 90.000,- er de som vil selge men ikke har hastverk.

hvor du ender, er opp til hvilke motiv du ønsker. kjøper du noe som allerede er kommet ut - ja da er grunnlaget for prisforhandling høyere.

Perfekt eksempel - Jeg har Dolk Bomb suit på Canvas. kjøpte det for 2 år siden for litt over 70.000,- Der var det en gunstig pris. Har ingen planer om å selge det, men har fått mange forespørsel på det fordi jeg har lagt ut bilde av det. Jeg MÅ ikke selge, men i dagens samfunn er alt tilsalgs. Hadde noen kommet med 100.000,- på bordet for det bildet, da skulle jeg vurdert det. Men budene jeg har fått på både 75’ og 80’ har blitt sagt nei til.

En god pekepinn? =)

6 Likes

Tja @Jambo … Nå var det 170’ og ikke 180’ jeg sa da :slight_smile: Når det er sagt la jeg meg ikke i øvre skiktet av hva de mest optimistiske rådet meg til.
Så skal jeg si meg hjertens enig i at jeg som selger selvsagt ønsker å få mest mulig for det jeg selger, enten det er et kunstverk eller en vaskemaskin. Men jeg forsøker ikke å presse opp prisene på Miele før jeg skal selge av den grunn :slight_smile:
Dessuten er det jo mange av oss som gjerne vil ha en Dolk original eller to til på veggen, og da blir det i så fall litt ris til egen bak å bare snakke opp alt han har tatt i. Det viktigste for meg er å kunne kjøpe og selge i et (forholdsvis) stabilt marked, uten å bekymre meg for at veggpryden skal være verdiløs neste gang jeg får lekkasje på badet og bilen må byttes ut på en gang.
Er kanskje derfor jeg har bosatt meg på det blide Sørland også. Dessverre fri for 40% boligprisoppgang på ett år, men også (igjen, forholdsvis) fri for bekymringen om at boblen snart sprekker.

3 Likes

PS! Nå har jeg verken lekkasje på badet eller bil som har stoppet akkurat nå, så da har jeg i hvert fall tid til å finne ut om bildet er verdt 150’ eller 180’ :slight_smile:

4 Likes

:joy::joy::joy::joy:

Hvis bilen din brenner opp på nyttårsaften, kjøper jeg Dollar av deg for 20.000👍

1 Like

Fjern en null så skal jeg vurdere å kjøpe en Dolk.
Vi kan dele på frakten.

Prisene på kunst er hinsides, vi betaler for kjendiseri og sosial status. Dolk, som et eksempel, er en dyktig designer og håndverker, men gatekunsten hans er overflatisk. Litt som #metoo og Pride og sykkel-VM.

2 Likes

Fjern en null, så skal jeg vurdere kjøpe meg en villa på Frogner.

5 Likes

Heng en Frognervilla på veggen, så skal jeg gi deg en like.

Metoo kampanjen er noe av det viktigste som har skjedd i år. At du mener den er overfladisk tar jeg som et kvalitetsstempel!

2 Likes

Og der kom #meeto-debatten til kv også. Begynner å bli litt av en tråd om prisnivået på Dolk detta :slight_smile:
Får vel ta min del av ansvaret for det, men tror jeg velger å holde meg unna den siste retningen den har tatt.
Kan vel uansett fastslå at du, som tidligere har uttalt at du ikke synes særlig om Banksy, og nå har proklamert at Dolks kunst er overfladisk og priset til 10-gangeren av hva du vil betale @Iste, ikke er den jeg vil spørre til råds om den kunsten jeg vurderer å kjøpe neste gang :slight_smile:

8 Likes

regner med du har masse Marianne Aulie fra Ikea på veggen? :slight_smile: Godt smaken er forskjellig, slik at prisene ikke er enda høyere pdd!

1 Like

Har solgt Dolk prints for 550.000 kr i 2017 med ytterligere forespørsler på verdier rundt 150.000 kr. Ryktet om død over interessen for Dolk er kraftig overdrevet.

Anse dette som årets informasjonsjulegave fra Gategalleriet.

Dolk er heller ikke et fokusområde for meg, men skal man holde seg aktuell som gatekunst-galleri kommer man ikke utenom Dolk. Fortsatt kongen.

10 Likes

Helt ærlig, jeg håper du gjør det bra som gategallerist uansett hvilke kunstnere du har i sjappa, men her høres du ut som en bruktbilselger!
Uten noe referansepunkt eller forholdsregler mener du at vi skal ta dine salgstall til hjertet som bevis på at Dolk sitt marked er sterkt.

Takk for det gamle Azi :slight_smile:

Uansett om man holder salgspris for seg selv eller er åpen får man kritikk. Forhåndsregelen er å alltid ta påstander med en klype salt da man aldri er 100% objektiv.

Jeg kan berolige med at selv om omsetningen er høy er ikke fortjenesten all verden så på bunnlinjen er ikke Dolk så viktig for meg. Samtidig må jeg himle litt med øynene når folk som aldri har eid en Dolk og over hodet ikke kjenner det markedet kan påstå bastant hvordan temperaturen er. Egentlig har jeg ingen interesse av å hause opp Dolk her inne for jeg har mer interesse av at KV medlemmer selger meg Dolk billig da mitt hovedmarked er utenfor KV.

Så får du avgjøre om hele dette innlegget er en eneste stor mindfuck.

Godt nytt år!

#omvendtpsykologi

8 Likes

Det er tydelig at mitt ståsted igjen er blitt utydelig så jeg får gjenta.

Jeg håper at alle som eier Dolk, dealer i Dolk, har gallerier med Dolk får en gadzillion for kunsten sin og at markedet blir for evig sterkt og stigende. Det gjelder for Push, Sandra etc. også.
Dessverre handler dette forumet mest om penger og folk går ikke av veien for å “snakke opp/eller ned” kunst for å beskytte verdiene sine og det er vel naturlig. Det man skal være klar over er at for hver gang dette skjer mister man litt av sin egen integritet og man “utnytter” andre medlemmer i prosessen. Gategalleriet er ikke det verste, men jeg klarer allikevel å la meg irritere innimellom :slight_smile:

Kommentaren om at man ikke vet noe om Dolk markedet dersom man ikke eier en Dolk, får stå for seg selv…personlig er jeg ikke en del av eliten av Dolk-eiere.

5 Likes

Den påstanden er alt for generell. Jeg tror mange her, og kanskje de som ikke er veldig aktive men som likevel leser det meste som blir skrevet, primært er her for å bli inspirert og lære mer om moderne kunst/gatekunst. Når jeg “hyller” TABBY her på forumet er det fordi jeg liker TABBY. Som også @azidops sier så er ikke primærmarkedet medlemmer av kunstveggen.

2 Likes

Enig, men av og til må man generalisere litt. Hadde heller ikke deg i tankene, det må jo være helt ok å promotere noe man tror på og liker, selv om det er Tabby :wink:

1 Like

Det er vel åpenbart at har man ingen eller liten erfaring med salg av en gitt kunstner så har man et dårlig grunnlag for å uttale seg. Det burde ikke være vanskelig å akseptere. Jeg hører heller på vandte fjellfolk enn folk som har gått dagstur på Fløien.

Ellers må det være lov å ytre sin mening eller i dette tilfelle komme med erfaring uten å bli beskyldt for å miste integritet eller utnytte medlemmer. Enhver er selv pliktig til å vurdere troverdighet på den info som blir gitt.

3 Likes