Priser på innrammingsglass

Er det noen som har formening om prisforskjeller på glass?
Si ved behov for 1m x 1m av alternativene under:

ArtGlass (AR/UV70)

AR/UV92

AR/UV99 (Museumsglass)

Optium Acrylic (Museumsglass)

Disse typene er hentet fra Fineart sin «glass-oversikt».

Spør rammemakeren din pent din om å få kikke i “produktkatalogen” fra InterArt eller andre leverandører av glass.
Regner med dette står ganske greit oppført i deres kataloger, så du får spørre om du får smugtitte litt :wink:

Har selv nettopp gått gjennom hele katalogen deres på 132 sider av rammelister for å finne en som skal ha rette mål på fals bredde og høyde, samt utskjæringer - og denne var ganske detaljert, men ingen priser siden man må være kunde hos dem.
Men til dels ryddig og oversiktlige oppføringer.

2 Likes

Lurer du på innkjøpspris? Hvis ikke er det vel bare å høre med din rammemaker hva de forskjellige alternativene vil koste ved en innramming? Det er jo tross alt denne prisen du må forholde deg til.

1 Like

Jeg lurer på hva jeg må regne med å betale hos rammemaker. Bruker flere rammemakere, og dette må det jo være noen på KV som har undersøkt tidligere - derfor jeg spør her :slight_smile:

2 Likes

Skjønner, har ikke dette i hodet men sikkert noen som har det ja!

1 Like

Glass er en kunst i seg selv :sunglasses:

Jeg har tidligere bemerket meg at kunstverk jeg har kjøpt ferdig innrammet har klistermerker bak på ramme hvor det står ART GLASS, men ikke at det også har UV beskyttelse. Lurer på om noen vet om det selges ART glass i Norge som kun har anti refleks, altså uten UV beskyttelse?

Tru-vue er en av de største leverandørene av glass… under ser du hva som finnes.

2 Likes

Mener ganske tydelig å huske at den beste kvaliteten akryl som ikke riper koster 10 000 per m2.
Den er helt utrolig bra og bildet blir lett i tillegg.

1 Like

Det høres ganske riktig ut. Er bildet over en viss størrelse må man ha akryl som er dobbel tykkelse, denne har over dobbel kvadratmeterpris. @andthenPush sin store miller måtte ha dette glasset. Denne rammen var også så lett at man fint kunne bære den på egenhånd tross sin enorme størrelse

3 Likes